BMW Lac Rose – un R nineT mixat cu GS
15/06/2016
SCR950 – și Yamaha produce scrambler
20/06/2016

Test echipament: Pantaloni Dainese Galvestone D1 Gore-Tex

Motocicliștii veterani se plâng de durerile de genunchi pentru că “pe vremea lor” nu se găsea echipament. Pe vremea nostră acesta se găsește, dar întrebarea este: dintre sute de modele prezente pe piață, ce alegem? Am testat o pereche de pantaloni de la Dainese, modelul Galvestone D1 Gore-Tex și vă spunem părerea despre ei.

Distanța parcursă: 2000 km

Timp: 1 lună

Interval de temperatură: 5 – 28 °C

Notă: Pentru obiectivitate, trebuie să spunem că acești pantaloni nu i-am primit pentru test sau pentru promovare. Sunt achiziție personală.

 Descriere

Modelul Galvestone D1 de la Dainese este, conform descrierii producătorului, pentru turism. Asta înseamnă, pe de-o parte că se pretează unei game largi de utilizare, pe diferite tipuri de motociclete (sport-touring, touring, adventure-touring), iar pe de altă parte că ar trebui să fie mai confortabili decât o pereche de pantaloni tehnici.

Două motive m-au făcut să îmi îndrept atenția spre acești pantaloni: faptul că aveam deja o geacă de la același brand ce se interconecta cu pantalonii și membrana gore-tex. Timp de două decenii am folosit pe munte și pe motocicletă echipament cu diverse membrane impermeabile/respirabile. Nu pot spune că am încercat toate echivalentele, dar gore-tex-ul m-a convins de fiecare dată prin echilibrul său: nu transpiri și te păstrează uscat. Desigur, cu condiția cât membrana să nu se degradeze din cauza uzurii sau a întreținerii necorespunzătoare.

Galvestone gtx d1_2

În cazul modelului Galvestone D1, membrana gore-tex este lipită de pantaloni, nu se poate detașa. Este un compromis acceptabil în această categorie de preț (1150 lei). Modele cu membrana gore-tex detașabilă, ca D-Explorer sau Ridder D1 sunt cu 650 lei mai scumpe.

A nu se confunda membrana cu căptușeala. Galvestone D1 e prevăzut cu așa ceva, iar aceasta se poate scoate. Căptușeala e foarte ușoară, atât de ușoară încât îți vine să îți pui întrebări referitoare la eficiența ei. Pe lângă fermoarul din partea superioară, se legă de pantaloni cu o singură capsă pe fiecare crac, destul de greu de localizat.

Protecțiile hard pentru genunchi se prelungesc pe tibie și sunt conforme normelor EN 16210-1. Partea exterioară este construită din fibre DuraTex (o policlorură de vinil rezistentă la apă, ulei sau abraziune).

Galvestone gtx d1_6

Singurul fermoar YKK este cel care leagă căptușeala. Celelalte șapte (cel cu care se leagă geaca, de la buzunare, șliț și glezne) sunt unele nemarcate.

Funcționalitate

Din păcate, echipamentul moto nu ne permitem să ni-l facem pe comandă. Și chiar dacă ni l-am face, în cazul în care slăbim sau ne îngrășăm câteva kg, acesta nu s-ar mai potrivi. Galvestone D1 încearcă să rezolve problema prin două ajustari laterale cu sistem velcro în zona taliei.

Când cumpărați o pereche de pantaloni moto nu vă uitați în oglindă cum vă stă cu ei, pentru că nu asta contează neapărat. Trebuie să vă urcați pe o motocicletă. Aceea este poziția în care protecțiile trebuie să fie în dreptul genunchiilor, turul să nu vă jeneze, lungimea să fie optimă.

Galvestone gtx d1_3

Eu, ca și mulți alți motocicliști/motocicliste, sunt între mărimi. La 1,74m și 73 kg mă aflu între 48 și 50. Oricum, sistemul cu numere al mărimilor este mult mai bun decât cel al firmelor care folosesc literele (S,M,L, etc) pentru clasificarea mărimilor echipamentelor textile. Geaca o am 48 (combinezonul de piele la fel), dar pantalonii i-am dorit 50. Cu toate astea, pe o motocicletă sport-touring, cu genunchii flexați, gleznele sunt expuse destul de mult. Mai mult decât atât, prinderea de pe gleznă este fixă, cu fermoar și nu se mulează perfect pe cizmă. Astfel, curentul de aer rece urcă pe acolo spre genunchi. O soluție ar fi fost să poți băga căptușeala în cizme, dar aceasta este și mai scurtă, în plus te incomodează prinderea capselor. Ar fi fost de preferat și o prindere auxiliară reglabilă cu velcro, pe lângă cea cea cu fermoar (sau îl locul lui).

În afara problemei de lungime, pantalonii sunt comozi și bine proporționați. Nu sunt nici strâmți ca să îngrădească mișcările sau să nu poți băga un strat termic suplimentar, nici prea largi ca să fluture. În general, îți dai seama de temperatura la care poate fi folosit un echipament după greutatea pe care o are. Galvestone D1 Gore-Tex nu sunt prea grei, asta înseamnă că dacă temperatura scade sub 10 °C e nevoie de un strat termic suplimentar.

Dacă limita inferioară a confortului termic purtați cu căptușeală este de 10 °C, cea superioară este de 25 °C. De aici în sus trebuie înlăturată căptușeala.

Protecțiile de genunchi se inserează printr-un fermoare pe exterior, iar aceste “buzunare” au și funcția de ventilații. Deși nu ai crede că au vreo eficiență datorită deschiderii mici, sunt totuși funcționale. Odată deschise/închise măresc raza confortului termic cu aproximativ 5 °, după aprecierea mea.

Am așteptat să prind câteva ploi cu acești pantaloni pentru a le verifica impermeabilitatea, înainte de a scrie despre ei. Vremea capricioasă mi-a oferit destule ocazii. Cea mai lungă ploaie torențială pe care am prins-o până acum a fost de trei ore. Nu a trecut apa prin pantaloni, membrana cu gore-tex și-a făcut treaba. Atenție, însă, la ce țineți prin buzunare, pentru că acestea nu sunt impermeabile.

Concluzie

Dainese Galvestone D1 Gore-Tex sunt oferiți la un preț corect. Principalul lor atu este membrana respirabilă/impermeabilă. În aceeași categorie de preț se pot găsi pantaloni mai călduroși, dar care nu sunt atât de confortabili. În plus, o pereche de pantaloni desenați de italieni arată bine. Am spus “desenați” și nu “făcuți de italieni” pentru că pe etichetă scrie Made in Vietnam.

Ce nu mi-a plăcut la ei:

  • nu au protecții de șold (nici măcar buzunare pentru protecții)
  • fermoarele fără firmă de la Dainese pot fi operate cu mănuși, dar din păcate agață materialul interior (nu numai la pantaloni, ci și la gecile Dainese e aceeași problemă)
  • aș fi vrut o prindere reglabilă pe gleznă cu velcro

Pantalonii Galvestone D1 Gore-Tex se găsesc la United Motors și costă 1.150 lei.

Galvestone gtx d1_7

 

 

 

 

 

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.