Ursul călare pe Scrambler. Made in Russia VIDEO
03/09/2015
E oficial. Kawasaki lansează un nou ZX-10R
08/09/2015

Schuberth M1. Impresii

Schuberth M1 este una dintre cele mai bune căști open-face de pe piață. Cel puțin, e cea mai bună pe care am purtat-o eu vreodată. Dar totul vine cu un preț.

Am purtat Schuberth M1 (M de la Metropolitan) timp de două zile, în București și împrejurimi, în combinație cu maxi-scuterul Kawasaki J300. De aceea nu pot vorbi de un test adevărat, pe termen lung, ci de impresiile strânse după puțin peste 100 de km. Se întâmpla în acele zile de august, cu temperaturi de 35 de grade, când o cască deschisă face diferența și te ajută să nu te sufoci.

E82B4709

Calitatea construcției și felul în care stă pe cap

Încă de la început, am remarcat calitatea excepțională a construcției. Este, fără îndoială, o adevărată cască premium. Nimic nu „scârțâie“, căptușeala se simte extrem de plăcut, iar logo-ul Schuberth de pe ceafă arată foarte bine. Oricât am analizat-o, nu am reușit să-i găsesc niciun defect la acest capitol.

Partea și mai bună este că o simți pe cap la fel de bine precum arată – cel puțin în cazul meu (forma capului meu). Niciodată n-am purtat o cască deschisă care să se așeze mai bine și îmi asum în totalitate cuvintele. Îți îmbracă perfect capul și nu simți nicio urmă de disconfort, chiar dac-o porți o zi întreagă fără să o dai jos.

E82B4739

Cea mai bună vizieră de soare integrată prin care am privit

Viziere de calitate

Schuberth M1 are, de asemenea, o vizieră de soare integrată. Pe deasupra, una de calitate. La majoritatea căștilor, viziera de soare e un plastic ordinar (Nolan de exemplu) sau un plastic onest (Shark Explore-R/Vision R, de exemplu). Ei bine, la Schuberth, acest plastic rivalizează cu o pereche de ochelari de soare de calitate. Și aici îmi voi asuma cuvintele din nou când voi spune că  e cea mai bună vizieră  de soare integrată prin care am privit. Ochii stau relaxați, iar viziera se așează cum trebuie și nu distorsionează deloc imaginea. Viziera exterioară, de plastic, este de asemenea, de calitate superioară și e pregătită pentru pinlock. Dar aici apare și primul neajuns: pinlock-ul trebuie cumpărat separat. Nu e o tragedie, dar la prețul acestei căști, pe care-l vom pune în discuție mai jos, mi-ar fi plăcut să  am pinlock în cutie.

În mers, am fost foarte mulțumit de ea. Este prima cască deschisă cu care nu simt vântul vâjâind pe la urechi la viteze mari. De obicei, când mergi tare cu o cască deschisă, simți aerul cum intră pe lateral, iar dacă e o cască de slabă calitate, poți simți cum tinde să-și ia zborul de pe cap și rămâne prinsă doar în cureaua de sub bărbie. Nu este cazul căștii Schuberth M1, care stă la locul ei.

E82B4751

Silențioasă? Da, pentru o cască deschisă. Eu am folosit-o călărind un scuter cu parbriz înalt, așadar n-aveam prea mult de-aface cu vântul direct, iar casca era extrem de silențioasă. Fără parbriz, lucrurile se schimbă, dar nivelul de zgomot rămâne redus pentru o cască open-face. Situația e alta când ai acționat sistemul de ventilație: nivelul zgomotului crește, dar nu l-am găsit supărător.

Că tot am amintit de sistemul de ventilație, Schuberth M1 este una dintre cele mai aerisite căști cu care am mers.

Sistem de comunicație integrat

Elementul care diferențiază cel mai mult Schuberth M1 de alte căști, „asul din mânecă“, este sistemul de comunicație integrat (Schuberth SRC – fabricat de Cardo). Fiecare cască vine cu difuzoare și microfon integrate, iar tu mai ai nevoie doar de un modul ce trebuie achiționat separat (800 de lei) și introdus, elegant, în partea din spate a carcasei.

E82B4743

De obicei, folosesc o cască Shark Explore-R, pe care am montat un sistem de comunicație Sena SMH 10. Din când în când, trebuie să pun difuzoarele la loc pentru că în timp acestea se deplasează ba în sus, ba în jos și nu doar că nu mai aud sunetul la volumul normal, dar mă pot trezi cu puncte de presiune în zona unde s-a așezat difuzorul. Cu un sistem integrat, scapi de această problemă. Totodată, microfonul este integrat în carcasă și e foarte bine-apărat de vânt. Dacă porți un microfon care ajunge pana în dreptul gurii cu o deschisă/flip-up și ești în mers, interlocutorul este deranjat de zgomotul produs de vânt. Ei bine, aici nu este cazul. Chiar și cu viziera ridicată, vântul nu se aude deloc. Totodată, este o chestiune de ordin estetic. Nu cred că mai e nevoie să spun de ce o astfel de cască arată mai bine decât una cu sistem de comunicație aftermarket.

E82B4741

Totodată, cei de la Cardo pun la dispoziție și o aplicație pentru Schuberth SRC, iar când ai conectat sistemul de comunicație la telefon, poți vedea nivelul bateriei pe ecranul smarthpone-ului (iPhone 4S).

Nu am testat calitățile de intercom, pentru că n-am avut un sistem similar la care să mă cuplez.

Nota de plată

Construcția de calitate, aspectul, felul în care se așează pe cap, calitatea vizierelor, ventilația, toate tind spre perfecțiune și nu mă pot plânge de nimic. Dar nota de plată este pe măsură.  Schuberth M1 costă 1.900 de lei  (preț de catalog). Cu 70 de lei mai mult decât Schuberth C3 (casca flip-up din gama Schuberth) și mai mult decât o serie de căști integrale de calitate. Modulul de comunicație costă 800 de lei și ridică prețul căștii la 2.600 de lei (aproape cât un C3 Pro – fără sistem de comunicație, desigur). Alte lucruri care nu m-au încântat: modulul de comunicație, deși arată bine, este aproape de ceafă iar utilizarea lui poate fi dificilă, cel puțin până te obișnuiești. Mie îmi era destul de greu să răspund la telefon sau să modific volumul în mers. Și aș fi vrut pinlock în cutie. Prețul pinlock-ului este 130 de lei.

E82B4745

Concluzie: Schuberth M1 este o cască scumpă. E scumpă și dacă o compari cu majoritatea căștilor, fie ele integrale sau flip-up, și mult mai scumpă decât o cască deschisă obișnuită  care costă, de obicei, în jur de 700 de lei (căștile de calitate, pentru că poți găsi și căști la 150 de lei). Dar prețul se reflectă în calitatea produsului. Dacă îți permiți și vrei să ai (probabil) cea mai bună cască deschisă de pe piață, du-te la magazin, probează și cumpără. Schuberth M1 e o cască ce n-ar trebui să te dezamăgească.

O găsești la United Motors – Șos Pipera, nr. 44., lângă podul ce trece peste Barbu Văcărescu. www.unitedmotors.ro

E82B4749



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.