Supermoto la Arad, dirt-track la Sibiu – cursele din acest weekend
08/05/2015
Foto Spion: Noua Yamaha MT-03
12/05/2015

Shark Explore-R. Impresii după 7.000 km

Shark Explore-R este o cască integrală ce poate fi transformată în cască dual sport prin montarea unui cozoroc și înlocuirea vizierei cu ochelari de enduro. După patru luni și 7.000 de km, i-am găsit punctele tari, dar și pe cele slabe.

Durată test: patru luni, 7.000 km
Motocicletele pecare am testat-o: BMW R 1200 GS 2015, Yamaha XTZ Tenere 1995, BMW F 800 R 2015
Temperaturi/condiții meteo: 3˚C – 27˚C, soare/ploaie/lapoviță
Preț: 1.679 lei la Motor Team
Structură carcasă: carbon + aramidă
Unde o găsești: Motor-Team – importator Shark în România

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Shark Explore-R este perfectă pentru adventure-touring. Foto: Mihnea Ratte

 

Shark Explore-R – casca 2 în 1. Sau 3 în 1

Shark Explore-R este o cască integrală de touring (Vision R), căreia poți să-i adaugi cozoroc și ochelari. Deși are forma ușor alungită, nu are acel „nas“ ascuțit de cască enduro, iar dacă-i dai jos cozorocul și montezi viziera, toți vor crede că este o simplă cască integrală.

Păstrarea cascasei de la Vision R (modelul touring Shark) înseamnă protecție adecvată și o izolare fonică foarte bună.

Așadar, poate fi purtată cu cozoroc și ochelari, cu vizieră și fără cozoroc, fără cozoroc, cu ochelari (stil streetfighter). Casca mea este model 2014 și nu poate fi purtată cu vizieră și cozoroc, în același timp. Acesta a fost unul dintre puținele puncte negative semnalate în teste, așadar Shark a rezolvat problema, iar acum casca poate fi purtată și în această configurație.

shark explore-r 4 in 1

 

Configurația cozoroc + ochelari

Înainte de-ați spune impresia despre această configurație, trebuie să știi că ochelarii cu lentile Carl Zeiss (de o calitate ireproșabilă) și cozorocul vin, alături de vizieră, în cutie. Nu sunt niște accesorii pe care trebuie să le cumperi ulterior.

Cei mai mulți km au fost făcuți pe R 1200 GS, motocicleta pe care o am într-un test de lungă durată, în această configurație. Deși nu e neapărat practică, mai ales în oraș, casca arată foarte bine și se „pupă“ foarte bine cu o motocicletă adventure.

De ce nu e practică în oraș? Ochelarii îngustează foarte mult câmpul vizual. Dacă viziera mega-vision îți permite să ai cel mai bun câmp vizual întâlnit vreodată la o cască moto, nu pot spune că așa stau lucrurile și în cazul Explore-R. Dacă vrei să te ventilezi, nu poți să-i dai la o parte din mers. Trebuie să oprești și să-i tragi peste bărbie. Atenție: ochelarii care vin în cutie nu sunt recomandați pentru mersul pe timp de noapte.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Cel mai mult am purtat-o în configurația dual sport. Foto: Mihnea Ratte

 

La viteză se comportă foarte bine. Mai ales dacă ai o protecție la vânt bine-gândită. Pe R 1200 GS am mers mii de km la viteze de autostradă fără să mă deranjeze, dar pe Yamaha Tenere situația era mai „ventilată“. De altfel, dacă vrei să scoți capul din spatele parbrizului la 130 de km/h, vei simți imediat vântul la ochi, iar cozorocul, deși aerodinamic, va avea tendința să se ridice.

Problemele apar la vânt lateral. Dacă te lovește crivățul de martie din dreapta (am pățit-o), vei simți imediat vântul care vine din lateral. Așadar, iarna ar trebui să optezi mai degrabă pentru vizieră.

Configurația sport-touring

Dacă vrei să mergi doar cu viziera, ai o cască de touring excepțională. Ai, practic, un Vision-R, cu o vizeră ce oferă un câmp vizual cu 15% mai mare față de restul căștilor, iar asta se simte imediat. Vezi totul, foarte bine. În plus, ai ochelari rabatabili de bună calitate pentru zilele însorite.

Singurul regret este că viziera nu este dotată cu pinlock. Iar asta se simte, cu tot tratamentul ei anti-aburire. La temperaturi scăzute începi să vezi în ceață și trebuie să comuți pe poziția „anti-fog“: cu ajutorul unui mecanism simplu, viziera rămâne ușor crăpată pentru o ventilare suplimentară.

Partea bună e că poți cumpăra vizieră cu pinlock opțional.

Configurația streetfigther

Configurația cu ochelari fără cozoroc, îi dă, de asemenea, un aer deosebit. Dacă o vei folosi pe choppere și naked-uri pe timp de iarnă te va deranja aerul care trece pe la marginea ochelarilor. Pe astfel de motociclete recomand această configurație doar în oraș, mai ales dacă ești „curentist“. După un drum lung, în afara orașului, te-ai putea trezi cu măselele umflate.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Foto: Mihnea Ratte

 

Guler cu wind-stopper

Unul dintre punctele forte ale căștii este gulerul cu windstopper integrat. Dacă ți se face frig la gât, deschizi un fermoar și apare un windstopper care te scapă de belele. În zilele călduroase, prin oraș, dau jos gulerul de tot ca să mă ventilez și merg fără ochelari și fără vizieră.

Ventilații

Shark Explore-R are trei prize de aer. Cele mai eficiente sunt prizele superioare. La viteză, simți aerul cum intră. Cea de la bărbie este ineficientă dacă ai parbriz. Aerul trebuie să te „lovească“ cu viteză ca să simți ceva.

Compatibilă Sharktooth

Shark Explore-R este compatibilă cu sistemul de comunicații Shark. Eu am ales, însă, Sena SMH 10, care se potrivește foarte bine, chiar dacă urechile mele nu se află în locul în care ar fi crezut cei de la Shark, ci puțin mai jos.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Foto: Mihnea Ratte

 

Sistemul de schimbare a vizierei

La modelul meu, ca să pui cozorocul trebuie să scoți viziera. Iar dacă faci asta prea des și nu ești atent, poți strica ceva. Totul se face prin împingere/tragere, iar un unghi incorect poate duce la ruperea „clemelor“ cu care se prinde viziera. Eu n-am fost atent și am pățit-o, iar acum va trebui să-mi comand o vizieră nouă.

Concluzie

Chiar dacă are și puncte sensibile, prezentate mai sus, pentru mine Shark Explore-R este o alegere foarte bună. Nu am primit-o la test, ci am cumpărat-o, iar dac-ar fi să-mi mai cumpăr o cască, tot Shark Explore-R aș alege. Dacă ești posesor de motocicletă adventure/adventure-sport ți-o recomand cu încredere.

O găsești la Motor-Team.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.