Mai multe despre Pe Motoare Riding School – Cursuri de perfecționare moto
23/03/2021
Moto Hub devine dealer oficial BMW Motorrad
01/04/2021

Rabla Moto, situație incertă pentru 2021

Deși a fost anunțată o creștere a voucherelor pentru mașini, motocicletele par să fi fost uitate în Rabla 2021. Programul ar urma să fie lansat după jumătatea lunii aprilie, iar primele declarații făcute de ministrul mediului nu includ nicio mentiune despre motociclete. 

Marti, ministrul mediului Tanczos Barna, a anuntat creșterea primei de casare și a eco-bonusurilor oferite românilor care-și cumpără mașini prin programul Rabla. Totodată, a anunțat dublarea bugetului pentru Rabla Plus, dedicat mașinilor electrice. Dacă anul trecut motocicletele primeau jumătate din tichetul auto, anul acesta nici măcar nu sunt menționate. 

Totul apare în contextul în care mai mulți dealeri moto, înscriși de anul trecut în programul Rabla, au deja clienți care au rezervat scutere și motociclete în așteptarea programului pentru 2021.

“Sperăm că în curând o să avem vesti bune și pentru secțiunea moto a programului. Lipsa unor modificări pentru secțiunea de moto ar pune o piatra de moară de gâtul programului RABLA MOTO, ceea ce foarte probabil îl va omorî.

Nu este deloc melodramatic dar trebuie să fim realiști și să acceptăm că tichetele rabla pentru persoane fizice se tranzacționează, iar beneficiul real pentru achiziția unei motociclete este mult mai mic decât efortul de  te înscrie în program.

Un tichet rabla se tranzacționează acum la 2.300 lei ceea ce face ca beneficiul real pentru achiziția unei mașini să fie de peste 6.000 lei în timp ce beneficiul real pentru un scuter/motocicletă este la 1.000lei”, transmite Asociatia MotoAdn, care a făcut un lobby intens pentru Rabla Moto 2020 și datorită căreia, în mare parte, au fost acceptate motocicletele în programul de anul trecut. 

Chiar dacă a debutat greoi, din cauza deficiențelor din sistem, programul Rabla Moto începuse să crească și era pe cale să devină un succes. La finalul anului 2020, în sistem erau înscrise aproape toate brandurile moto și de scutere de pe piață, reprezentate de aproximativ 20 de dealeri.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. Florescu Radu spune:

    Parerea mea este ca ar trebui sa se intervina pe piata de vanzari de tichete rabla deoarece piata este invadata de „traficanti” care le achizitioneaza la preturi modice si apoi le revand la preturi mult mai mari decat „fac”. Mi se pare stupid de-a dreptul ca statul sa plateasca minim 2000 lei pentru fiecare tranzactie catre un traficant doar pentru ca nu se implica.
    In loc ca acest tichet sa fie un ajutor pentru cumpararea de masini noi mai putin poluante el devine in mare parte doar o sursa de venituri pentru traficantii de tichete. Exemplul evident este pentru tichetul moto unde cel putin 2/3 din tichet se opreste in buzunarul traficantului. Si atunci nu trebuie sa ne miram ca piata moto este invadata de „rable” moto aduse din afara la un pret aproximativ egal cu al unuia nou luat prin tichetul rabla.
    Anul trecut a fost un exemplu clar ca aceasta piata de tichete este „blocata” de acesti traficanti. Cu toate ca au fost fonduri pana la finalul anului, pretul acestor tichete nu a scazut deloc; orice tichet mai ieftin a fost probabil imediat cumparat de acesti mercenari pentru a nu exista o tendinta de scadere a pretului.
    Oare este chiar atat de greu ca statul, cel care ofera banii si care-i si interesat in acest program, sa blocheze pretul de vanzare al acestor tichete la o valoare rezonabila? Atat timp cat statul da banii poate si sa impuna orice; n-are a face cu libertatile, etc. Este exact la fel cum se intampla si cu tichetele de vacanta, si acolo statul a impus limite. Traficantii vor trai, ca nu vom putea scapa de ei, doar profitul lor sa fie mai mic iar avantajul real mai mare astfel ca programul sa isi aiba sensul. Nu cred ca statul vrea numai sa-si spele banii prin acesti traficanti, iar cumparatorul sa fie si el un beneficiar accidental.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.