BMW a prezentat la festivalul Wheels & Waves din Biarritz (Franța) un nou concept. Poartă numele de Lac Rose, are la bază platforma de la R nineT, dar stilul este cel al GS-ului de Dakar din anii ’80. Șansele ca acesta să intre în producția de serie sunt destul de mari.
În anii ’80, BMW a câștigat de patru ori raliul Paris – Dakar. A făcut-o în 1981 cu Hubert Auriol, apoi consecutiv între 1983 și 1985 cu belgianul Gaston Rahier. Rahier a devenit legendar și pentru că la cei 164 cm ai săi, călare pe BMW-ul preparat de HPN Motorradtechnik semăna cu o coțofană călare pe un bivol. Motocicleta pentru Dakar cu care acesta a concurat în 1986 era un monstru de 230 kg (cu plinurile făcute), greutate dată și de colosalul rezervor de 60 de litri.
Iată că după 30 de ani, BMW aduce un omagiu acelui model cu conceptul Lac Rose. Lac Rose este numele dat lacului sărat Retsba unde se încheia raliul Dakar, iar numărul de concurs 101 este cel pe care îl purta campionul belgian. Micul parbriz, farul, aripa înălțată, rezervorul mare sau șaua joasă sunt construite ca să evoce moștenirea vechiului G/S. La bază este un R nineT, cu popularul motor boxer de 1170 cmc, răcire cu aer și 110 cai. Are însă o cursă a suspensiilor mai lungă și roți spițate echipate cu pneuri cramponate. Cu toate astea, din păcate, Lac Rose nu păstrează capacitățile off road ale vechiului GS.
Edgard Heinrich, șeful Departamentului de Design al BMW Motorrad explică: “În esență, Lac Rose este un roadster grozav care oferă o poziție de condus comodă, cu câteva caracteristici care îți permit să ieși de pe asfalt spre drumuri mai puțin cunoscute”.