KTM 1290 Super Adventure 2015 vine cu un motor ce dezvoltă 160 de cai putere și un cuplu de 140 de NM. În plus, are tot felul de caracteristici de drum lung: printre ele, un rezervor mai mare, electronică și o protecție mai bună la vânt.
Este clar. KTM vrea să muște cu 1290 Super Adventure din marea felie ocupată de liderul R 1200 GS Adventure. Iar una din armele alese este un motor de 1.300 cmc (V-Twin), ce dezvoltă 160 de cai putere și 140 de NM, dintre care 108 valabili de la 2.500 rpm. O putere întâlnită mai degrabă la sportive decât la motocicletele adventure. Motorul provine de la streetfighter-ul 1290 Superduke R. Austriecii au modificat chiulasa și arborele cotit pentru un comportament adecvat categoriei din care face 1290 Super Adventure. De asemenea, treapta a șasea este mai lungă.
KTM 1290 Super Adventure are un cadru tubular care cântărește 9,8 kg. Și că tot am ajuns la cântar, motocicleta are 229 de kg fără plinuri și 249 de kg gata de drum. Roata-față are diametrul de 19 inch, în timp ce spatele este de 17 inch.
De frânare se ocupă ABS-ul Bosch, ce are opțiunea MSC (Motorcycle Stability Control), care permite frânări puternice în viraj fără pierderea aderenței. Motocicleta mai este dotată și cu un amortizor de ghidon pentru a evita eventualele voblaje.
KTM 1290 Super Adventure are suspensii semi-active ce poartă semnătura WP. O unitate electronică adaptează permanent cursa suspensiilor în funcție de suprafața de rulare și de modul de mers. Pilotul poate alege una dintre cele patru setări prestabilite: soft, street, sport, off-road.
Printre sistemele electronice de pe KTM 1290 Super Adventure se mai Hill Hold Control (un asistent la pornirea în rampă) și MSR (motor slip regulation) – un sistem care are grijă ca atunci când retrogradezi prea abrupt să nu pierzi aderența. Desigur, nu trebuie să uităm de controlul tracțiunii, care poate fi setat pe patru nivele – sport, street, rain (doar 100 de cai accesibili), offroad (permite derapaje controlate) – sau poate fi oprit.
KTM 1290 Super Adventure are reglabile ghidonul, parbrizul, șaua și scărițele și scaune încălzite. Pe lângă farul clasic, are două LED-uri integrate în rezervor (stânga și dreapta). Acestea sunt legate de senzorul de înclinare al motocicletei și se aprind/se sting în funcție de viraj.
Pe lângă cele menționate până acum, KTM 1290 Super Adventure mai vine cu tot felul de opționale. Nu știm, deocamdată, prețul pentru România.
Date tehnice KTM 1290 Super Adventure
[tabgroup]111[/tabgroup]