BMW R nineT Scrambler – Prim contact
27/07/2016
Schuberth E1 Review. Update: Impresii după 15.000 de km
29/07/2016

Honda CB 500 – există “ieftin și bun”?

Cu ochii după cilindree cât mai mare, trecem cu vederea alte serii de motociclete care își fac treaba foarte bine. Cu un bicilindru de 500 cmc poți merge zilnic la serviciu, poți alerga pe circuit, sau poți face chiar turul lumii. Seria Honda CB 500 e un astfel de exemplu.

Din 2013, în oferta Honda se găsesc trei declinări interesante ale seriei CB500. Există un naked (CB500F), o sportivă (CBR500R) și un model cu influențe adventure (CB500X). Toate împart același motor de 471 cmc, cu doi cilindri și patru supape pe cilindru ce scoate maximul puterii permis pentru categoria A2: 47 de cai. Diferențele dintre cele trei sunt date de poziția de condus și de carenaj. În plus, CB500X are o cursă a suspensiilor mai lungă, precum și un rezervor mai mare (17,3 litri, în loc de 15,7l).

Această serie ne-a revenit în atenție gândindu-ne la modele allrounder pentru ture lungi. CB500X, cu o autonomie de până la 450 de km și o masă de 195 kg (cu plinurile făcute), pare un candidat demn de luat în seamă. În alte părți ale planetei (ex.: Asia, America de Sud), 500 de cmc e considerată o capacitate cilindrică mare. Nu numai localnicii țărilor din lumea a treia, dar și călătorii experimentați ce le străbat, rar folosesc motociclete de cilindree mare.

2015-CB500X-ABS1

Atâta timp cât nu cauți să explorezi drumuri nebătute, capacitatea de a merge în off road e o cerință supraestimată. E adevărat, această capacitate ajută în cazul vânzărilor motocicletelor adventure, la fel ca și în cazul mașinilor SUV. În ciuda roții pe față de 17”, echipată cu pneuri adecvate (de ex. K60 de la Heidenau), Honda CB500X  străbate lejer drumurile prăfuite pe unde localnicii cu motociclete de 125 cmc sau mașini cu tracțiune doar pe o punte merg. Chiar dacă ai în minte să faci turul lumii, de astfel de drumuri vei da.

Fiabilitatea simplului motor a fost demonstrată în timp, are ABS și protecție la vânt, anvelopele tubeless sunt un avantaj, consumă sub 4l/100 km, șaua și poziția sunt destul de confortabile, o masă sub 200 de kg e de apreciat, e manevrabilă. Honda CB500X e văzută de unii călători versați ca fiind Transalpul secolului 21.

Iar poate cel mai important aspect e prețul. Vei sparge pușculița, dar nu va trebui să amanetezi altceva, așa cum ai face-o pentru un big adv. Costă 6.490 euro și se găsește la Motor Team.



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.