Honda CB 500 – există “ieftin și bun”?
28/07/2016
Raliu de Big Adventure în septembie: GS Transilvania Tour 2016 | Se lansează BMW Motorrad Club România
02/08/2016

Schuberth E1 Review. Update: Impresii după 15.000 de km

Schuberth E1 este o cască flip-up dedicată posesorilor de big adventure. Este derivată din C3 Pro și vine, în plus, cu un cozoroc și cu aerisiri mai bune. Am pus mâna pe două exemplare de îndată ce a a ajuns în România  și am plecat la drum. Iată primele impresii. 

UPDATE: De la momentul scrierii acestui articol au trecut două luni și jumătate. Timp în care am reușit să parcurg încă 12.000 de km: 8.500 în Great Caucasus Ride, restul în alte ture. În tot acest timp, am pățit/remarcat câteva lucruri.

  • După vreo 10.000 de km de la achiziția căștii, în timp ce eram în Turcia, am observat că sistemul de glisare a vizieri de soare s-a defectat. Asta probabil din cauza faptului că retrăgeam de multe ori viziera apăsând direct cu degetul pe ochelari, fără să folosesc mecanismul. Nu știam că nu e recomandat. Ajuns acasă, am dus casca la reparat, la United Motors, importatorul Schuberth în România. Casca a fost reparată în câteva ore, fără niciun cost, fiind în garanție – un motiv în plus pentru care recomand cumpărarea căștilor de la importatorii din România. Dac-aș fi luat-o de la Fc-Moto, de exemplu, trebuia să o pun în cutie și s-o trimit în Germania.
  • Noaptea pot apărea unele reflecții ale marcajelor, pe vizieră, când țin capul în anumite unghiuri. Suspectez că este din cauza felului în care pinlock-ul este lipit pe vizieră.
  • Priza de aer din bărbie nu e prea eficientă dacă mergi pe o motocicletă cu parbriz înalt. Am mers pe temperaturi de 38 de grade, iar ca să respir bine a trebuit să scot chin-guard-ul. Totuși, n-am întâlnit nicio cască de stradă care să aibă o priză de aer eficientă în cazul unei motociclete cu parbriz.
  • Am folosit-o, apoi, 1.000 de km într-o tură prin Alpi, călare pe un naked. Casca a fost foarte silențioasă, indiferent de viteză.
  • Căptușala căștii rămâne plăcută la atingere, spre deosebire de alte căști, în care nu-ți mai vine să bagi capul după ce-ai mers mii de km transpirat prin soare. Totodată, poate fi dată în jos în siguranță. La alte căști pe care le-am avut, căptușala, odată dată jos nu s-a mai așezat cum trebuie. Nicio problemă la Schuberth E1.
  • A făcut față cu succes și zilelor în care am stat peste 10 ore în șa.
  • Restul impresiilor din articol rămân în picioare. Sunt, în continuare, mulțumit de această cască și voi reveni cu un update peste câteva luni.

Trebuie să stabilim un lucru de la început: din punctul meu de vedere, nu e o cască dual-sport adevărată. Chiar dacă noua priză de aer oferă o ventilație cu 60% mai bună față de C3 Pro, nu e o cască pentru uz 50% off-road, 50% asfalt. Este o cască pentru posesorii de motociclete adventure care merg în cea mai mare parte din timp pe asfalt.

Practic, E1 are la bază o cască flip-up de touring, nu o cască de enduro. Dar acesta nu e un lucru rău. Ba, dimpotrivă! De ce să porți o cască dual-sport care să vâjâie la 100 de km/h, dacă mergi mai mult pe asfalt? Așa, beneficiezi de know-how-ul Schuberth în materie de căști modulare și ai o cască silențioasă și foarte confortabilă.

Încă de la prima atingere îți dai seama că e o cască premium. La fel ca-n cazul C3 Pro, finisajele de calitate și căptușala interioară foarte fină îți oferă o senzație plăcută. Asta se reflectă și în preț – 2970 lei. O găsești la United Motors.

Mai multe detalii, în filmul de mai jos. Dacă nu-ți place cum se afișează, poți urmări review-ul direct pe YouTube. Unde te invităm să te și abonezi, pentru că vom avea un an plin de filme.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.