Husqvarna a prezentat două concepte: 401 VITPILEN și 401 SVARTPILEN. Da, sună ca și când ar fi niște scaune de la Ikea, dar avem, de fapt, două motociclete cu aer retro deosebit de interesante.
Cea albă poartă numele 401 VITPILEN („Săgeata Albă, în Suedeză) și este o reinterpretare a modelului Silverpilen din 1953. Are semi-ghidoane, poziție sportivă, iar componentele sunt menite să ofere un comportament bun pe stradă. Practic, este un fel de cafe-racer, mai futurist.
SVARTPILEN (Săgeata Neagră) este un fel de scrambler, cu evacuare sus și anvelope de noroi, cu poziție neutră, mai confortabilă, cu mai puțină tehnologie și vrea să readucă în discuție modelele din istoria Husqvarna.
Date tehnice n-avem. Husqvarna vorbește doare de un mocilindru care, din câte vedem, e răcit cu lichid. Totuși, cadrul pare să provină de la KTM Duke 390, iar motorul ar trebui să fie același. Adică monocilindrul de 373 cc, care dezvoltă 43 de cai putere. Masa ar trebui să fie undeva sub 150 de kg, așadar ar trebui să avem două motociclete compacte și distractive, care să provoace Ducati Scrambler. Din punct de vedere estetic, cel puțin, pentru că Scramblerul de la Ducati va fi de două ori mai puternic datorită motorului de 803 cmc.
Citește și: Husqvarna 701. Supermoto cu motor de KTM și culori Husqvarna
Noul BMW F800R. Mai puternic, mai agresiv
Kawasaki Z300. Naked de categorie „muscă“
Nu știm când vor vedea strada cele două concepte, dar e foarte posibil ca la salonul de anul viitor să le vedem în variantă de serie. Asta dacă se va repeta experiența 701, motocicletă ce a trecut de la concept la producție de serie în 12 luni.