Husqvarna 701 Supermoto. Motor de KTM, culori Husqvarna
05/11/2014
Husqvarna 401 Vitpilen & Svartpilen . Atac la Ducati Scrambler
05/11/2014

De ce NU-MI PLACE Kawasaki Ninja H2

Kawasaki Ninja H2 e motocicletă pe care o așteptam ca și când… (vorba cântecului). Și tot ca și când a venit, cu privire agresivă și cu niște forme de mă topeam în fața monitorului, iar mâna dreaptă îmi tremura pe mouse. Dar iubirea s-a dus de îndată ce m-am uitat pe specificații.

De pe la mijlocul verii, sau când a apărut primul teaser, așteptam cu nerăbdare lansarea Ninja H2 și H2R. Pentru mine nu era doar o nouă motocicletă sport a celor de la Kawasaki, ci un fel de renaștere a nebuniei japonezilor. A fascinației, a noilor tehnologii, o revenire rebelă care să le facă probleme europenilor. Supercharger pe un motor de 1.000 de cmc? O, da, nebunie curată! 300 de cai putere, aripi din fibră de carbon, tehnologii „aerospațiale“? Extraordinar! Uite, Kawasaki va face o rachetă pe două roți! I-a pus aripi din fibră de carbon ca să nu decoleze. Oare „cât bagă“?

Apoi a venit salonul Intermot, unde a Ninja H2R a fost arătată lumii. A fost regina balului, iar în cele câteva zile cât am stat acolo, la standul Kawasaki erau în permanență oameni care să-i facă fotografii. Articolul despre Ninja H2R a fost unul dintre cele mai citite de pe site, iar această motocicletă a creat un val imens de simpatie. Atât de mare a fost acel val, încât s-ar putea să nu fii de acord cu următorul meu paragraf.

A venit și EICMA, unde a fost lansat Ninja H2, modelul de stradă bazat pe Ninja H2R. Care arată fabulos. Carenajul, culorile, codița, cadrul verde, totul este fix cum ar trebui  (mai puțin evacuarea), din punct de vedere vizual. Dar lucrurile s-au schimbat pentru mine când am văzut datele tehnice: 200 de cai putere și 238 de kg, cu motor supra-alimentat. Să ne uităm puțin la ZX-10R, care nu-i un model lansat tocmai ieri: 200 de cai putere și 201 kg, cu motor convențional, aspirat. Poftim? Da. Nu știm exact ce efect va avea superchargerul și cuplul mai mare, dar ZX-10R ar trebui să șteargă pe jos cu mult-așteptata Ninja H2. Desigur, ca să tragem o  concluzie ar trebui să vedem un test pe circuit. Unde mai pui că H2 va fi și cu vreo 10.000 de euro mai scumpă.

Da, mi-aș dori-o în garaj. Nu-s pilot de curse și nu mă deranjează atât de tare niște kg în plus. Iar pentru un om normal, 200 de cai putere sunt ultra-arhi-suficienți. Dar parcă mă așteptam la mai mult. Când prezinți, cu mare tam-tam, un motor supra-alimentat, de ce să aibă aceeași putere ca unul aspirat? Iar când construiești o motocicletă sport în 2014, de ce să fie atât de grea ca GPZ 900, lansată acum 30 de de ani? Când construiești un superbike care să impresioneze, de ce să impresioneze doar la nivel vizual? Da, poate n-a fost construită pentru asta. Nu cred că se vor înghesui viitorii posesori cu ea pe circuite. E un fel de Ferrari. Scumpă (30.000 de euro), impresionantă și în primii 10, după caii putere. Cum spuneam, la fel ca Ferrari. Doar că o Ferrari nu cântărește cât un SUV.

Când te uiți la Ninja H2R, cu ai săi 310 cai și 217 kg (cam mult și aici) ți se ridică singură pălăria din cap de admirație. Dar Ninja H2 este cu 100 de cai putere mai departe.

Kawasaki NinjaH22015 (3)



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.