Aprilia, care a câștigat Campionatul Mondial de Superbike anul acesta atât la piloți cât și la constructori, a prezentat la Milano noua versiune RSV4 RR, superbike-ul cu haine de stradă. Și pentru că noua Yamaha R1 are 200 de cai putere, italienii plusează: 201 cai putere și o ediție limitată ce poartă inițialele RF
Producătorul din Noale își propune să ofere prin noua RSV4 RR o motocicletă fără compromisuri, cât mai apropiată de cea care a dominat World SBK în ultimii șase ani, unde a câștigat șapte titluri. Superbike-ul este echipat de serie cu toată electronica și soluțiile tehnice pe care și le poate dori un pilot. Dacă sunt, totuși, persoane care doresc mai mult, pentru ei există opționalul “Race Pack”, cu suspensii și amortizor de ghidon de la Öhlins.
Pentru a celebra câștigarea titlului la superbike, Aprilia oferă și o versiune RSV4 în ediție limitată. Aceasta se numește RSV4 RF, are inclus “Race Pack”, este vopsit în combinația de culori “Superpole” și vor exista numai 500 de exemplare numerotate individual.
Dacă în ceea ce privește geometria motocicletei schimbările nu sunt prea multe, motorul primește un upgrade care îl trece de limita psihologică de 200 de cai putere pentru motocicletele de stradă. Cei 999,6 cmc scot acum 201 cai la 13,000 rpm și un cuplu de 115 Nm la 15,500 rpm. Un salt merituos făcut de la cei 184 de cai (la 12,500 rpm) de care era aptă vechea generație a motorului cu patru cilindri în V la 65 de grade.
Responsabil cu domesticirea hergheliei este aPRC (Aprilia Performance Ride Control), sistemul ce controlează funcțiile motocicletei și care se recalibrează automat permanent. Platforma cuprinde aTC (Aprilia Traction Control),aWC (Aprilia Wheelie Control), aLC (Aprilia Launch Control) și aQS (Aprilia Quick Shift).
Aprilia RSV4 RR va avea sistemul de frânare Brembo care echipează deja și noua Tuono V4 1100 (cu discuri de 320mm pe față și un disc de 220mm pe spate), va fi încălțată cu gume Pirelli Diablo Supercorsa de 120/70-17 și 200/55-17 și cântărește 180 de kg la gol.
1 Comment
[…] Aprilia RSV4 RR. Deși păstrează acceași formă, ca modelul vechi cei de la Aprilia au ridicat standardul la partea de sub carene pentru a se ține de competitori. Așadar, noua RSV4 RR are 201 CP @ 13.000 rpm (față de 184) și 115 NM la 15.500 rpm. Masă: 180 de kg fără plinuri (cu plinuri, nu știm), dar luând în calcul rezervorul de 18,5 l, cred că va sări puțin de 200. Electronice: foarte multe. Detalii. […]