Ducati a prezentat un nou concept la EICMA: Desert X. Este derivat din Scrambler 1100 și inspirat din lumea Paris-Dakar. Iar când spunem “inspirat”, nu ne referim doar la forma reinterpretată a farului sau la culori. Nu, e mai mult decât atât.
În primul rând, poate căra 30 de litri de benzină, împărțiți între rezervorul frontal și cel din spate. Roțile sunt 21-față/ 18-spate, iar suspensia pare să aibă o cursă destul de lungă pentru aventuri în off-road. Cu alte cuvinte, ai putea termina o etapă de Dakar cu așa ceva. Nu știm foarte clar cât de repede, dar la final trebuie să ajungi. Nu știm dacă o poți face și la temperaturile din Arabia Saudită – motorul rămâne răcit cu aer.
Desert X Concept are și câteva detalii stilistice interesante – de exemplu, trusa de scule și felul în care e poziționată. Cât despre display, conceptul avea doar o machetă de plastic, dar ar trebui să fie un TFT care să imite un turn de navigație.
Mai jos, prima noastră întâlnire cu Ducati Desert X Concept, la Milano.
Desert X nu este singurul concept interesant de la Milano. Husqvarna a venit cu Norden 901 – un adventure-touring bazat pe motorul KTM 890, iar Honda a prezentat Concept CB4X – un sport-touring cu patru cilindri în linie.
Dar cel mai aproape de intrarea în producție se află Tuono 660.