BMW R 1200 RS 2015. Un nou sport-touring bavarez. Date tehnice și fotografii
30/09/2014
PeMotoare la Intermot 2014. Cum arată unul dintre cele mai mari evenimente din lumea moto
01/10/2014

BMW R 1200 R 2015 – Proaspăt, suplu, tehnologic. Date tehnice și fotografii

BMW R 1200 R este unul dintre cele trei modele lansate la Intermot (alături de R 1200 RS și S 1000 RR) continuă noua linie de design pe care a adoptat-o firma germană. Adio far rotund, telelever și look clasic. Roadsterul-boxer BMW începe un nou capitol. 

BMW R 1200 R 2015 este versiunea omenească a conceptului prezentat în această primăvară. 

După 91 de ani de la apariția lui R 32, motorul boxer pare mai tânăr și mai fresh ca niciodată. Trecerea timpului nu a făcut motocicliștii să se plictisească de această configurație, ci din contră, câștigă din ce în ce mai mulți adepți. Mulți dintre cei care au simțit modul în care trage motorul boxer și i-au ascultat sunetul, i-au devenit adepți.  

BMW R 1200 R (1)

Noul R 1200 R beneficiază de generația motorului boxer care se găsește deja pe R 1200 GS și R 1200 GS Adventure, precum și pe R 1200 RT și pe noul R 1200 RS. Acest propulsor dezvoltă 92 kW (125 cai putere) la 7,750 rpm, cu un cuplu maxim de 125 Nm (92 lb-ft) la 6,500 rpm.

Citește și:

Cele mai importante modele prezentate la Intermot 2014

bmw r 1200 r concept roadster

Concept vs. varianta de serie

În comparație cu motorul modelului predecesor, nu numai valoarea cuplului a crescut substanțial pe întraga paletă de turație, ci și modul în care este livrat acest cuplu a fost modificat, având acum o curbă mai uniformă.

Evacuarea de tip 2-în-1, eșapamentul, prizele pentru admisia aerului precum și poziționarea radiatorului creează acum o siluetă demnă de un roadster modern.

BMW R 1200 R

ABS, ASC și două moduri de pilotaj, dotări standard. Modul de pilotaj Pro și Controlul Dinamic al Tracțiunii (DTC) sunt opționale

Pentru a se adapta în mod optim stilului de pilotaj al proprietarului, noul R 1200 R vine din fabrică dotat cu modurile “Road” și “Rain”. Tot standard sunt și ABS-ul împreună cu Controlul Automatic al Stabilității (ASC), sistem care îmbunătățește siguranța în timpul accelerărilor. În cazul în care vrei să optezi și pentru modul de pilotaj Pro, atunci beneficiezi și de Controlul Dinamic al Tracțiunii (DTC), precum și de alte setări fine pe care ți le oferă submeniurile “Dynamic” și ”User”.

Un nou cadru tubular de oțel, ce incorporează motorul boxer ca element de autosusținere, furca inversată pe față și sistemul EVO Paralever pe spate promit o mai bună manevrabilitate. Spiritul derivat din superbike-ul S 1000 RR se regăsește și pe R 1200 R atunci când vine vorba de schimbările bruște ale centrului de greutate pe viraje sau de frânări, creearea unui roadster cât se poate de dinamic fiind scopul acestui proiect.

BMW R 1200 R cadru

Ultima generație de Dynamic ESA (Setarea Electronică a Suspensiilor), pentru un pilotaj activ în toate situațiile

Tot ca opțiune, pe noul R 1200 R se găsește sistemul ESA, ce are două variante de setare: “Road” sau “Dynamic”. Ridicând la un nou nivel siguranța, performanțele și confortul, suspensiile sunt adaptate automat în funcție de condițiile de drum și de manevrele executate.

Bordul noului R 1200 R face parte, de asemenea, din noua generație. Viteza este indicată în mod tradițional, cu un vitezometru analog, însă un display de mari dimensiuni arată o gamă variată de informații.

BMW R 1200 R bord

Există trei variante de culoare care scot în valoare caracterul puternic al noului BMW R 1200 R, fiecare într-un mod propriu. Pe lângă varianta de bază, de culoarea albastru Cordoba, sunt oferite și combinațiile “Style 1” (culoarea alb cu cadru roșu) sau “Style 2” (gri metalizat cu cadrul gri mat).

BMW R 1200 R

Fișa tehnică BMW R 1200 R

Motor

Cilindree: 1170 cmc

Cursă/Alezaj mm 101/73

Putere maximă kW/hp 92/125 la 7750 rpm

Cuplu maxim Nm 125 la 6,500 rpm

Tip: bicilindru tip boxer, răcire cu aer și lichid

Compresie 12.5: 1

Combustibil: benzină fără plumb minim 95

Supape pe cilindru: 4

Transmisie

Ambreiaj multidisc anti-hopping în baie de ulei

Cutie de viteze cu 6 trepte

Transmisie finală: cardan

Pneuri: față 120/70 ZR17, spate 180/55 ZR17

Dimensiune și greutate

Lungime totală: 2165 mm

Lățime totală cu oglinzi: 880 mm

Înălțime șa: 790 mm

Greutate totală, gata de drum, cu rezervorul plin: 231 kg

Masă maximă admisă: 450 kg

Capacitatea rezervorului: 18 litri

Consum combustibil:

90 km/h – 3,9 l/100 km

120 km/h – 5.4 l/100 km

Accelerație: 0‒100 km/h în 3.3 secunde

Viteza maximă: peste 200 km/h



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.