Yamaha XJR 1300 are haine noi pentru 2015. Japonezii vin cu două variante ale big-naked-ului, una dintre ele cu look de cafe-racer.
Yamaha XJR 1300 se înscrie în lista motocicletelor de ținut o viață. Și spre deosebire de restul japonezilor, cei de la Yamaha încă prețuiesc forța unui big-naked cu patru cilindri în linie și aer clasic. După 20 de ani de istorie, XJR 1300 este o motocicletă cu aer rafinat și forță brută.
Și nu s-au schimbat prea multe în 20 de ani. XJR 1300 rămâne o motocicletă clasică, în adevăratul sens al cuvântului. Are același patru în linie de 1.251 cmc, răcit cu aer, care dezvoltă 98 cp la 8.000 rpm și un cuplu de 108 Nm la 6.000 rpm. Cutia a rămas tot în cinci trepte, iar masa la sol… tot 240 de kg. Dar Yamaha i-a mai adăugat ceva sare și piper, ca să o înscrie în noul trend custom/cafe-racer.
Astfel, XJR 1300 2015 apare și într-o variantă cafe-racer, cu semi-ghidoane și carenă „bikini“.
Hai să le luăm pe rând. Varianta clasică a primit o evacuare nouă, vopsită în negru-mat și un rezervor mai îngust care-i dă un aer de motocicletă agilă și scoate motorul mare în evidență. Printre detalii se mai numără și o plăcuță laterală din aluminiu care amintește de motociclete sport ale anilor 70, dar și o altă șa. Ghidonul este, de asemenea, mai înalt, pentru o poziție mai bună.
Cât despre XJR 1300 Racer, acesta are, ca orice cafe-racer veritabil, semi-ghidoane de aluminiu și o carenă old-school. În rest, detaliile sunt aceleași. Ambele modele au fost prezentate la Intermot 2014.
Yamaha XJR 1300 2015 – detalii tehnice
[tabgroup]111[/tabgroup]