KTM 690 SMC R – 2020 | Supermoto Test: mai rafinat, mega-distractiv
21/08/2020
Triumph Tiger 900 Rally Pro și Street Triple RS, disponibile la test-ride
23/08/2020

Zile de vară cu BMW F900XR. Test Anduranță – Ep 6

Sunt zile călduroase în oraș. Asfaltul arde, betoanele sunt încinse, iar termometrul de pe bord îmi arată 35 de grade. F900XR-ul meu are deja 5.000 de km și se ține bine.

Îmi amintesc că era martie, fix înainte de carantină, și dădeam o tură prin București ca să văd cum e în oraș. E trafic, stau la semafor și pun mâna pe cadru, ca să văd dacă simt căldură. Nimic. Dar la peste 30 de grade, lucrurile stau diferit: prin fanta din partea stângă a motocicletei, în dreptul genunchiului, trece tot aerul cald care pleacă de la radiator. Iar când pornește ventilatorul, e ca și cum ai avea o aerotermă în dreptul piciorului. Am întâlnit această situație, dar într-o mai mică măsură, și la Triumph Tiger 900 Rally Pro. Căldura se simte doar în condiții de trafic urban, cu haine de stradă. La viteze mari, în afara orașului, sau când temperatura coboară sub 27 de grade, e foarte bine. 

Am mers și cu F900R-ul lui Bogdănel ca să văd dacă se încălzește la fel. Răspunsul e „nu”. Neavând carene, aerul cald se împrăștie mai ușor. Așadar, din motivul ăsta și din alte motive evidente – mai mică, mai scurtă, mai sportivă, F900R este alegerea ideală pentru oraș, în timp ce F900XR este excelent pentru cei care au în vedere drumuri mai lungi. Este evident, până la urmă. Vorbim de o comparație între naked și sport-touring.

Am început cu acest aspect pentru că e singurul lucru care nu-mi place la F900XR. Am mai observat că motorul e cam zgomotos, nu sună la fel de rafinat ca un doi în linie de japoneză și nu se simte la fel de rafinat. Vibrează puțin la anumite turații, dar pentru mine nu e deranjant. Sunt lucruri pe care le treci cu vederea, lucruri  cu care te obișnuiești.

Să fie lumină

Mai e ceva despre care nu prea se vorbește în reviewurile moto: farul. Motivul e evident – toate testele au loc cu precădere ziua. Dar în viața reală, ai nevoie de o motocicletă cu care să poți merge și noaptea. Iar farul pus pe BMW F900XR face o lumină excelentă. Are și lumini pentru viraje, dar nu ies așa de mult în evidență în cazul lui F900XR. Lumina este albă, curată și pata de lumină este suficient de mare încât să mă simt în siguranță. În catalogul BMW există lumini auxiliare, cu LED, dar nu simt nevoia să le montez. Este un lucru pe care nu-l pot spune despre multe motociclete din ziua de astăzi. Chiar dacă mai toate au faruri full LED, lumina este albastră și anemică. 

Confort

Poziția de condus mi se pare, în continuare, excelentă: ergonomie perfectă, totul este acolo unde ai vrea să fie. E o poziție înaltă, care-ți permite să studezi bine traficul. Și e o poziție foarte potrivită pentru drumuri lungi. Cred c-aș fi în stare să merg sute de km fără oprire, la drum lung. Dar pentru ca experiența sutelor de kilomteri să fie mai reușită, aș alege o șa comfort. Eu am șaua joasă, evident mai subțire și cu mai puțin material. BMW pune la dispoziție trei versiuni de șa pentru F900XR – șaua joasă, șaua standard și versiunea comfort.

N-am reușit să testez încă sistemul de bagaje pentru că pandemia a cauzat câteva întârzieri.

Cu pasager

N-am folosit-o la drum lung cu pasager, dar la drumurile ocazionale în oraș și puțin în afara lui n-am de ce mă plânge. Adică pasagera n-are de ce se plânge. Stă sus, vede tot, la fel ca la o motocicletă adventure și are spațiu suficient. Colegul meu Bogdănel a făcut un drum lung cu F900R, care are aceeași șa – bine, el e mai norocos, a prins șaua confort. Și motocicleta s-a descurcat foarte bine.

Desigur, nu e la fel de confortabil ca un R1250GS, dar e cumva firesc.

O spălăm înainte de fotografii. Testele de anduranță sunt susținute de Motul – Specialist în lubrifianți. 

Motorul

Trage bine, e sportiv dar nu e intimidant, se simte bine. Nu vreau mai mult, nici cu pasager, nici în oraș, nici la drum lung. Vine într-un pachet bine-echilibrat cu suspensia și cu frânele motocicletei.

BMW F900XR este motocicleta mea de test pe termen lung. Iată ce-am făcut cu ea până acum:

Unboxing

Cum e, zi de zi, prin oraș

Revizia. Cât costă, ce se întâmplă

Perspectiva începătorului



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.