Klim Kodiak și Krios Pro. Cum e în mijlocul verii
12/08/2020
Zile de vară cu BMW F900XR. Test Anduranță – Ep 6
22/08/2020

KTM 690 SMC R – 2020 | Supermoto Test: mai rafinat, mega-distractiv

Un monocilindru familiar, dar cu îmbunătățiri. Nu mai vibrează. Arată simplu, spartan și basic, dar e dotat cu toate electronicele de care ai nevoie. Este ușor și mega-distractiv. Puternic, dar nu intimidant. Noul KTM 690 SMC R. 

A fost lansat în 2019 și are la bază popularul motor LC4, dar vine cu update-uri importante. Nu, nu este vorba doar de o tranziție la euro 5. Motorul nu mai vibrează, ci se turează într-un mod rafinat. Este viu, este rapid, este puternic, dar e ușor de folosit grație accelerației precise și datorită unor sisteme electronice performante și eficiente. 

Ce ne-a plăcut

KTM are propria fabrică de suspensii: WP. Așadar, 690 SMC R are parte de suspensii WP Apex de ultimă generație, care lucrează excelent. Poți fi rapid pe viraje, poți merge pe drumuri proaste, poți sări borduri, obstacole, poți face stoppie, wheelie. Faci cam tot ce-ți trece prin cap cu motocicleta asta și suspensiile nu vor fi depășite.

Sistemul de frânare poartă semnătura Brembo și se comportă excelent. Trebuie să apeși doar puțin mai tare pe maneta față și roata spate se ridică. Mai mult are un ABS Supermoto care-ți permite să blochezi spatele pentru a te distra în voie. 

Electronicele – deși la prima vedere pare simplu și spartan, KTM 690 SMC R vine cu cele mai noi sisteme disponibile pe piață: moduri de mers, traction control, cornering ABS (cu mod supermoto), quickshifter. Și totul funcționează excelent.

Chiar dacă poate fi pilotat în “mod huligan”, noul KTM 690 SMC R este rafinat și docil dacă e cazul, în mare parte datorită electronicelor. Cu alte cuvinte, poate fi folosit, în siguranță, și de începători. 

Iar acestea sunt doar câteva dintre lucrurile care ne-au plăcut la KTM 690 SMC R. Am pregătit testul complet în versiune video. Îl puteți urmări în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube.

Ce nu ne-a plăcut

Lampă spate LED, semnalizări LED, dar farul rămâne tot un halogen. 690 SMC R ar merita o “privire” mai agresivă. Evacuarea standard nu arată prea bine și nu sună extraordinar. Un Akrapovic ar face lucrurile mai interesante. Simți căldura degajată de motor și evacuare în zilele de vară. 



Bogdan Buleandră
Bogdan Buleandră
Merge pe două roți de la 12 ani. Concurează pe circuit din 2007. Pilotează un BMW S1000RR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.