Ducati Monster 1200 și 1200 S 2014. Testastretta răcit cu lichid
05/11/2013
BMW S 1000 R 2014. Supernaked de 160 CP
05/11/2013

Yamaha MT-07 2014. O nouă față a întunericului

Yamaha MT-07 2014 este noul membru al familie MT și a fost prezentat la Milano. Este propulsată de un bicilindru de 698 cc, care dezvoltă 75 de cai putere. Pe lângă MT-07, japonezii au lansat o versiune specială a lui MT-09, promovată de Valentino Rossi. 

Yamaha MT-07 vine să umple golul dintre MT-02 și MT-09. Are un motor cu tehnologie crossplane apărută prima dată pe modelul YZF-R1 în 2009. Astfel, MT-07 este capabilă să ofere cuplu liniar pentru o accelerație puternică pe toată plaja de turații. Motorul are 75 CP la 9000 rpm și un cuplu de 68 Nm la 6500 rpm.

Alte motociclete prezentate la EICMA:

Honda CBR1000RR Fireblade. Superbike dus la extrem

MV Agusta Turismo Veloce 800 – sport-touring cu sânge italian

Ducati Monster 1200 și 1200 S 2014. Testastretta răcit cu lichid

Yamaha MT-07 2014 a fost gândită să ofere distracție și manevrabilitate, în timp ce costurile de producție au rămas mici. Astfel, japonezii au echipat-o cu o furcă telescopică obișnuită ce are o cursă de 130 mm, în timp ce pe spate au montat un amortizor cu o cursă de 130 mm.

Sistemul de frânare are două discuri de 282 mm pe față și un disc de 245 mm pe spate. Pentru agilitate, ampatamentul este redus la 1400 mm. Șaua are o înălțime de 805 mm, iar acest lucru îi încurajează și pe motocicliștii mai scunzi să o piloteze pe MT-07. Cu rezervorul de 14 litri plin, japoneza cântărește 179 kg, în timp ce versiunea cu ABS ajunge la 182 kg.

Fișă tehnică Yamaha MT-07

Motor: doi cilindri în linie, răcit cu lichi, DOHC, 689 cc
Putere maximă: 74.8 CP la 9.000 rpm
Cuplu maxim: 68 NM la 6.5000 rpm
Furcă: telescopic
Frâne față: două discuri 282 mm
Frână spate: un disc 245 mm
Lungime: 2.085 mm
Lățime: 745 mm
Înălțime șa: 805 mm
Ampatament: 1.400 mm
Greutate cu plinurile făcute: 179 kg/ 182 kg cu ABS
Capacitate rezervor: 14 L

MT-09 Street Rally. Partea sălbatică a familiei

mt-09

Valentino Rossi a fost ales să prezinte noua versiune MT-09

 

Yamaha MT-07 2014 nu este singura noutate din gama MT a japonezilor. La Milano a fost prezentată și Yamaha MT-09 Street Rally, o versiune mai agresivă și cu înclinații de supermoto a modelului MT-09. Motocicleta a primit o temă de culoare nouă, dar și alte componente: capac pentru far, panouri laterale, mânere pentru ghidon, scărițe mai late, o șa mai îngustă și un scut pentru motor. Mai mult, versiunea Street Rally a primit și o evacuare Akrapovic.

Îl putem vedea pe Valentino Rossi în acțiune în clipul de prezentare de mai jos. Filmările au fost realizate la circuitul Doctorului din Italia, denumit și Rossi’s ranch:

Motorul lui Yamaha MT-09 Street Rally a rămas neschimbat, tricilindrul de 850 cmc ce dezvoltă 115 CP și un cuplu de 88 Nm.

Fișă tehnică Yamaha MT-09 Street Rally

Motor: trei cilindri, 847 cc, răcit cu lichid
Putere: 115 CP la 10.000 rpm
Cuplu maxim: 87.5 Nm la 8.500 rpm
Furcă: telescopic întoarsă, cursă 137 mm
Frâne față: două discuri, 298 mm
Frână spate: un disc, 245 mm
Ampatament: 1.440mm
Capacitate rezervor: 14 L

 



Cosmin Voicu
Cosmin Voicu
Îmi plac motocicletele de când eram mic și mă uitam împreună cu tatăl meu la MotoGP și la WSBK. Îmi aduc aminte de cursele cu Doohan și mai târziu de Rossi când alerga la 125 și la 250. Și de Fogarty și Haga la Superbike.

3 Comments

  1. […] Street Tracker nu este singura ediție specială bazată pe MT-09. Toamna trecută, la Milano, Yamaha a prezentat MT-09 Street Rally. […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.