Honda VFR 800 2014. Legenda sport-touring renaște
04/11/2013
Ducati Monster 1200 și 1200 S 2014. Testastretta răcit cu lichid
05/11/2013

Honda CBR1000RR Fireblade SP. Retușat pentru circuit

Honda CBR1000RR Fireblade SP este Fireblade 2014 pregătit pentru circuit. Nu este cu mult mai puternică față de modelul clasică (doar doi cai-putere), dar adevărata piesă de rezistență ar trebui să fie suspensiile Ohlins, croite special pentru acest model. 

Honda CBR1000RR Fireblade SP, prezentată la EICMA, este un Fireblade dus la extrem și pregătit pentru circuit, chiar dacă poate fi folosit (teoretic) și ca să te duci după pâine. Suspensiile sunt create pentru pistă, etrierii provin de la Brembo, iar cadrul a fost ajustat. ABS-ul combinat marca Honda rămâne o opțiune, iar dacă-l alegi va avea setările pentru circuit. Super-sportiva vine echipată cu Pirelli Diablo Supercorsa SP.

CBR1000RR_Fireblade

Motorul cu patru cilindri în linie de pe CBR1000Fireblade SP este același ca pe modelul normal, dar cu un circuit admisie/evacuare îmbunătățit și cu o ardere mai bună, ce oferă în plus…. 2,6 cp. De altfel, cei de la Honda spun că au împrumutat tehnologii din World Superbike la designul motorului, deși trebuie să recunoaștem că puterea obținută nu este tocmai mare față de modelul clasic. Propulsorul dezvoltă 178 de cai putere la 12.250 rpm iar cuplul este îmbunătățit în sectorul 4.000-6.000 de rpm. Vârful de 114 NM este atins la 10.500 rpm.

Alte motociclete lansate la EICMA 2014:

Honda VFR 800 2014 – legenda sport-touring renaște

MV Agusta Turismo Veloce 800 – sport-touring cu sânge italian

Injecția de pe Honda CBR1000RR Fireblade SP a fost reglată astfel încât să te scoată cum trebuie din virajele lente, spun japonezii. La o deschidere de 25% a accelerației, injecția PGM-DSFI livrează puterea optimă pentru a avea o aderență bună când ești înclinat. Pe măsură ce tragi de gaz, lucrurile se schimbă iar motocicleta începe să-și facă de cap. Ambreiajul este derivat din cel folosit pe prototipul MotoGP, mai spune Honda.

Șasiul de pe Honda CBR1000RR Fireblade SP a fost adaptat la suspensii și a devenit mai flexibil pentru un feeling mai bun la nivelul tracțiunii. Furca Ohlins este, desigur, mai rigidă, iar bascula este cuplată la o suspensie Pro-Link. Honda declară că specialiștii Ohlins au lucra împreună cu inginerii japonezi la toate stadiile de producție ale motocicletei. Complet ajustabile, suspensiile au fost croite special pentru acest model.

CBR1000RR_Fireblade (5)

Honda CBR1000RR Fireblade SP are 199 de kg cu o distribuție de 52.7% – față și 47.3% spate. Motocicleta mai este dotată cu sistemul Honda Electronic Steering Damper – un fel de amortizor de ghidon electronic, care împiedică voblajul ghidonului la accelerări în forță.

Poziția este aceeași ca la modelul standard, doar că CBR1000RR Fireblade SP este monopost. Dacă ne raportăm la CBR1000RR din 2013, scărițele sunt cu 10 mm mai în spate, iar poziția semighidonului este schimbată (ceva mai jos și mai înainte). Nou este și parbrizul care, spun cei de la Honda, oferă o aerodinamică mai bună.

Panoul de bord montat pe Honda CBR1000RR Fireblade SP îți arată cam tot ce trebuie să știi dacă te afli pe stradă sau pe circuit, inclusiv un indicator pe cinci nivele care te ajută să schimbi treapta de viteză la turații optime. Este vorba despre niște LED-uri care se aprind pe măsură ce cresc turațiile, după care încep să transmită un semnal intermitent la nivelul presetat de către pilot.

[nggallery id=108]

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

7 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.