Honda CBR1000RR Fireblade SP. Retușat pentru circuit
05/11/2013
Yamaha MT-07 2014. O nouă față a întunericului
05/11/2013

Ducati Monster 1200 și 1200 S 2014. Testastretta răcit cu lichid

Ducati a lansat modelele Monster 1200 și Monster 1200 S, echipate cu motorul Testastretta 11° de 1198 cmc, răcit cu lichid.

Ducati Monster 1200 a primit motorul Testastretta 11° DS de a doua generație. Astfel, pentru prima dată, familia Monster se poate mândri că are un model echipat cu un V2 răcit cu lichid. Cei 1198 cmc sunt suficienți pentru a dezvolta 135 CP la 8750 rpm și un cuplu de 118 Nm la 7250 rpm. Motorul italienilor are Dual Spark, în timp ce sistemul secundar de răcire cu aer este similar cu cel de pe modelul 1199 Panigale. Acesta a fost introdus pentru a a optimiza funcționarea și pentru a reduce variabilitatea ciclului de combustie fără a afecta emisiile de CO2.

Alte motociclete prezentate la EICMA:

MV Agusta Turismo Veloce 800 – sport-touring cu sânge italian

Honda CBR1000RR Fireblade. Superbike dus la extrem

Honda VFR 800 2014 – legenda sport-touring renaște

Mai mult, motorul lui Ducati Monster 1200 a fost astfel conceput pentru a fi o parte din structura cadrului de tip Trellis fabricat din oțel. Sistemul de admisie al aerului și evacuarea au fost special proiectate pentru a oferi mult cuplu la turații mici și medii. Motorul lui Ducati Monster 1200 S este mai puternic, oferind 145 CP la 8750 rpm și un cuplu maxim de 124 Nm la 7250 rpm.

M-1200_2014_Studio_R_C01-bip_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080]

Ducati Monster 1200 este echipată cu o furcă cu jambe de 43 mm, upside-down, complet reglabilă, și un mono-amortizor complet reglabil, în timp ce bascula este monobraț și fabricată din aluminiu. Pentru frâne s-au ales două discuri de 320 mm și etriere radiale monobloc Brembo M4-32 cu patru pistonașe pentru față, iar pe spate s-a montat un disc de 245 mm și un etrier flotant cu două pistonașe. Sistemul ABS este disponibil în dotarea standard. Ducati Monster 1200 cântărește 182 kg la gol, iar pregătit pentru drum, cu rezervorul de 17,5 litri plin în proporție de 90%, greutatea sa ajunge la 209 kg. Desigur, din echiparea motocicletei italiene nu putea lipsi pachetul DSP (Ducati Safety Pack) care include sistemul 9MP ABS și sistemul de control al tracțiunii DTC (Ducati Traction Control) cu opt nivele. Mai mult, motocicleta naked are accelerație Ride-by-Wire și trei moduri pentru mers.

Ducati Monster 1200 S beneficiază de componente premium. Astfel, suspensiile sunt marca Ohlins, în timp ce pentru frâne s-a optat pentru două discuri de 330 mm și etriere radiale monobloc Brembo evo M50 cu patru pistonașe pentru față. Șaua este reglabilă, iar înălțimea poate varia de la 785 mm la 810 mm.

 



Cosmin Voicu
Cosmin Voicu
Îmi plac motocicletele de când eram mic și mă uitam împreună cu tatăl meu la MotoGP și la WSBK. Îmi aduc aminte de cursele cu Doohan și mai târziu de Rossi când alerga la 125 și la 250. Și de Fogarty și Haga la Superbike.

9 Comments

  1. […] istoria celui mai celebru propulsor, pe care-l regăsim astăzi pe mai toate cruiserele dar și pe naked-uri, adventure sau superbike-uri (deși italienii îi zic […]

  2. […] Salonul Auto-Moto se deschide mâine – pe 2 aprilie – în Piața Constituției din București. La Salon și-au anunțat deja prezența importatori importanți din piața moto, ce vor veni cu modele noi și oferte. Printre ei se numără importatorii și dealerii BMW, Kawasaki, Suzuki, Triumph și Ducati, care au lansat modele precum, R 1200 GS Adventure,  Z1000, V-Strom 1000, Thunderbird LT sau Monster 1200. […]

  3. […] acesta, Ducati a lansat Monster 1200. Iar asta a fost prima evoluție cu adevărat semnificativă a roadsterului din Bologna. Are […]

  4. […] evident că Monster 821 se trage din Monster 1200. Arată aproape la fel din multe unghiuri, păstrează aceeași evacuare, aproximativ aceleași […]

  5. […] pe care-l vor admira toți șoferii? Mai ales că, după atâția ani de când este în producție, Ducati Monster merge pe aceeași linie și spune la toată lumea că se ține bine (sau bună, în afișele […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.