Honda CB125F. Consumă 2l/100 km
19/11/2014
Sportive pentru categoria A2. Duelul de la clasa 300 cmc. Analiză
20/11/2014

Mash Five Hundred – Idee franțuzească, stil britanic, fabricație chineză

Toamna, francezii din Burgundia nu scot pe piață numai vinuri. Ci și motociclete. Cu look neo-retro, mecanică simplă și un preț cu 30% mai mic decât concurența.

MASH (denumire inspirată din anii ‘70) este marca de motociclete și scutere creată de compania franceză SIMA. Fondată în 1976 de pilotul Marcel Seurat, are până în momentul de față o rețea de distribuție în Franța, Spania, Portugalia, Elveția, Belgia, Germania, Austria și Italia.

Noul model Mash Five Hundred se alătură modelelor de 124 și 250 cmc deja existente în ofertă. Motorul de pe Five Hundred este un monocilindru răcit cu aer, cu patru supape, pornire atât la pedală cât și electrică și are …397 cmc. Atunci de ce se numește “Five Hundred” și nu „Four Hundred”?

Mash five_hundred_017

Răspunsul celor de la SIMA ne aduce aminte de stilul anumitor politicieni români: “Am lucrat pe această cilindree de la începutul proiectului, mereu am anunțat că e vorba de un motor de 400. Această capacitate cilindrică evocă avantajele anilor ’80. În plus, motocicleta e la fel de performantă ca și una de 500cmc: moncilindrul dezvoltă 27 de cai pentru o greutate de numai 151 kg la gol”.

Așadar numele este o opțiune de marketing, ar spune ei. Lucrul nu ar trebui să deranjeze prea tare dacă ai avea o denumire care sugerează o cilindree mai mică și în realitate ar fi una mai mare, cum e cazul BMW-ului F 700 GS, care are 800 cmc. Invers, pare lăudăroșenie.

Acesta este singurul aspect pe care putem să-l reproșăm lui Mash Five Hundred. În rest, este o motocicletă simpatică și stilată. Pe lângă pornirea la pedală preferată de puriști are și pornire la buton, injecție electronică Siemens, eșapament dublu cromat, aripi de metal, porbagaj de serie și turometru.

Mash five_hundred_029

 

Mash Five Hundred nu se adresează numai posesorilor de permis categorie A2 ci și celor care îmbrățișează curentul neo-retro. Această tendință, de a readuce în actualitate lucrurile din anii ‘70 ce a cuprins toată Europa nu se regăsește numai în domeniul moto (vezi Ducati Scrambler) ci și în vestimentație, mobilier sau design interior.

Principala concurentă al lui Mash Five Hundred este Yamaha SR400. În vreme ce japoneza are un preț de cca 6000 euro, franțuzoaica fabricată în China este propusă la un preț de cca 4000 euro, în două versiuni de culoare.

 

Mah five_hundred_009 Mash five_hundred_008_1_1 Mash five_hundred_010 Mash five_hundred_014



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.