Un alt model care va fi scos din producție datorită normelor Euro4 este Kawasaki W800. Ultimele modele ale seriei W își pregătesc ieșirea din scenă cu un număr limitat de exemplare. “Final Edition” încheie o istorie ce se întinde pe o jumătate de secol.
În 1965, Kawasaki scotea primul model din seria W. Cu o capacitate cilindrică de 624 cmc și doi cilindri în paralel, W1 era cel mai mare motor existent pe piața japoneză la acea dată. Totodată, cu un motor în patru timpi și 50 de cai, a reprezentat la vremea aceea o motocicletă destul de performantă. Succesul l-a cunoscut în special pe piața americană și a însemnat o piatră solidă la temelia firmei nipone. Atât motocicliștii tineri, cât și cei veterani au fost atrași de simplitatea seriei W. Păstrând tradiția primelor modele, în 1998 a fost introdus W650. Ulterior, în 2011, a fost înlocuit cu W800.
Anul acesta va fi ultimul în care motocicletele W de la Kawasaki se vor mai găsi în saloanele concesionarilor. Exemplarele limitate W800 Final Edition ce evocă acest trecut îmbracă schemele de culori Candy Brown și Candy Sunset Orange.
Morihiro Ikoma (Directorul Kawasaki Motors Europe), a declarat: “Niciodată nu e ușor să te desparți de un vechi prieten, în special unul emblematic precum W800. Cu această Final Edition aducem omagiu unei serii de succes din istoria noastră”.
Kawasaki W800 nu este singurul model care va fi scos din producție de normele Euro4. În această perioadă toți producătorii au în plan schimbarea generațiilor sau renunțarea la anumite modele.