Noul BMW F800R, în acțiune. VIDEO + Galerie foto completă
06/11/2014
Hero The Hastur 620 – Atacul indienilor
07/11/2014

Kawasaki GTR 1400 – Grand Tourerul vine cu îmbunătățiri

Atenția către Kawasaki GTR 1400, nava de cursă lungă a flotei Kawasaki, a fost distrasă de noile modele prezentate (Ninja H2 sau Z300). Totuși, alergătorul de maraton la clasa 1400 cmc cu cardan a primit câteva modificări pentru a fi in continuare competitiv în acest segment, unde are ca rivali direcți modele precum Yamaha FJR 1300A sau Honda VFR 1200F.

Nu avem prea multe schimbări la modelul 2015, dar cei de la Kawasaki ne prezintă GTR-ul drept un model revizuit. Pe scurt, avem un nou parbriz, ce are două fante prin care circulă aerul. Drept urmare, presiunea simțită de pilot în zona căștii e mai mică, iar aerodinamica crește. În plus, șaua a fost remodelată pentru a facilita pilotului ceva mai scund să ajungă la asfalt (815 mm înălțime șa), dar și pentru ca pasagerul să aibă o călătorie cât mai confortabilă.

Cât despre electronice, sunt aceleași cu care deja te-ai obișnuit. Ca să facem o recapitulare, ai traction control pentru suprafețe alunecoase, senzori pentru presiunea în anvelope, pornire la buton fără cheie sau sincronizare variabilă a supapelor. Iar ABS-ul combinat și sistemul de control al tracțiunii sunt de serie pe motocicletă încă de acum patru ani, de la facelift-ul din 2010. Manșoanele încălzite sunt în dotarea standard.

În rest, Kawasaki GTR 1400 se bazează în continuare pe motorul împrumutat de la ZZR 1400, cvadricilindru de 1352 ce este capabil de 155 cai la 8800 rpm și un cuplu de 136 Nm la 6200 rpm.  Masa rămâne de 305 kg. Transmisia către roata spate se face prin cardan, iar bascula este legată prin așa-numitul tetra-lever, adică un sistem cu patru articulații, care ar preveni reacții nedorite la accelerări și decelerări puternice.

Side-case-urile de 35 de litri vin în aceeași culoare ca motocicleta, iar tank-pad-ul este standard. Top-case-ul de 47 de litri este opțional.

Sistemul de frânare combinat a fost revizuit, pentru un feeling mai natural la aplicarea frânei de pe roata-spate, iar display-ul include mai multe informații, printre care și temperatura exterioară. În plus, cei de la Kawasaki au montat un nou buton în zona celui de semnalizare, pentru a face posibilă schimbarea modurilor de mers fără a lua mâna de pe ghidon.

Kawasaki GTR 1400 2015 (1)_resize Kawasaki GTR 1400 2015 (2)_resize Kawasaki GTR 1400 2015 (3)_resize Kawasaki GTR 1400 2015 (4)_resize Kawasaki GTR 1400 2015 (5)_resize Kawasaki GTR 1400 2015_resize



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.