Aflate deocamdată în stadiul de concept, două versiuni ale lui CB1100 arată direcția în care se îndreaptă marele retro roadster. Pe lângă varianta clasică, e în pregătire și un café racer cu aspect mai “supărat”.
Ambele modele au fost prezentate de curând la Salonul de la Osaka. În timp motocicleta roșie nu se diferențiază prea mult de ediția actuală, cea de culoare gri (denumită CB Concept Type II) are o personalitate diferită. Prin aspect și prin componente intenționează să rivalizeze cu BMW R nine T, Triumph Thruxton sau Yamaha XJR 1300 Racer.
Honda CB1100 nu s-a făcut prea remarcată până acum în segmentul clasic/modern din cauza aspectului destul de banal. Noile modele se vor a fi mai “rele”, cu un stil mai pronunțat. Rezervorul e luat de pe CB1300, furca Showa pare inversată (dar este de fapt una tradițională), au frâne radiale (asigură o forță de frânare mai mare la o apăsare mai fină a levierului) de la Brembo, amortizoarele spate sunt Ohlins și rotile sunt încălțate cu pneuri retro Pirelli. Atât luminile de pe spate, cât și farul sunt cu LED. Împreună cu jantele pe 17 inchi, aripa față de carbon și evacuarea de titan, dotările sugerează o legătură mai mare cu sportivitatea și performanța.
Segmentul motocicletelor ce îmbină aspectul clasic cu performanțele moderne este în continuă creștere, așa cum s-a întâmplat acum câțiva ani cu moda “adventure”. O arată atât modelele propuse de producători, cât și vânzările unor modele (ex.: Ducati Scrambler). Varianele finale ale noilor Honda CB1100 vor fi arătate, probabil, la saloanele toamnei.