Honda readuce în actualitate CB1100
28/03/2016
Motul GO – portalul traseelor moto din România
29/03/2016

Top cinci motociclete second hand pentru circuit

Poți ajunge pe circuit cu doar 3000 de euro? Da, dar trebuie să uiți de R1 S1000 RR sau Panigale, pentru care trebuie sa plătesti de 6 ori mai mult. Dacă nu vrei să câștigi campionatul, ci doar să te distrezi în weekend, o poți face și fară imprumut la bancă. 

Vrei să mergi pe circuit dar n-ai bani de un motor nou? Ei bine, există mereu o opțiune. Piața de supersport-uri ofera o mulțime de variante second-hand suficient de bune pentru nivelul hobby. În plus, iți trebuie o motocicletă care să te ajute sa inveți fara cheltuieli prea mari. Oricum vei cheltui bani pe cauciucuri, benzină și cursuri de inițiere.

Dacă atenția ta se indreaptă catre o motocicletă de 600 de cmc pentru iesiri pe circuit, trebuie să te orientezi catre ceva ușor și, de preferat, cu motor pe injectie. Sunt multe motociclete de acum un deceniu care satisfac aceste conditii, dar iată un top al preferatelor noastre:

5. Suzuki SV 650S

Deși are doar 70 de cai, SV650S este o motocicletă rezistentă, usoară si foarte ieftină. Este printre cele mai folosite motociclete pentru pistă in America, unde există un campionat special pentru clasa ei – SV-CUP. Accelerează rapid, are cuplu mare în ture joase și este potrivit pentru circuite tehnice. Stai în șa aproape ca pe un supersport pur-sânge, iar raspunsul accelerației te face să te simți ca și cum ai merge pe un motor în doi timpi. SV-ul are multe de spus pe circuit și este ieftin de intreținut.

Suzuki SV 650

4. Kawasaki Ninja ZX-6R 2003-2004

ZX6 este o motocicletă recunoscută în lumea stunt-ului, dar are ceva de spus și pe circuit. In 2003 Kawasaki s-a relansat cu acest Ninja, care este primul supersport de 600 japonez ce dispune de frane radiale și suspensie up-side down. Se află abia pe locul patru din cauza problemelor care apar la cutia de viteze.  Un aspect diferit fată de restul clasei de supersporturi este puterea pe care o ai in plaja de mijloc a accelerației.

Kawasaki ZX-6R

3. Suzuki GSX-R 600 2003-2005

De la modelul K1 până la modelul K5, Suzuki este o motocicletă robusta, cu motoare foarte rezistente. Nu este neapărat cea mai aratoasă din clasa ei dar un lucru e sigur, GSX-R-ul nu te va lasa baltă. Puterea are o notă distintinctivă la aceste motociclete, datorită unui sistem de injecție dezoltat de Suzuki. Raspunsul accelerației este liniar prezența cailor se face simțita chiar și in ture joase. Totuși, nu se ridică la nivelul competiției din acea perioadă. Dacă vrei să mergi pe Suzuki, alege un model apărut după anul 2007.

Suzuki GSX R 2001

2. Yamaha YZF R6 2003-2006

Cel mai puternic supersport din acea perioadă. Accelerația are un raspuns brutal – peste 8000 de turații iți da senzația că intră in funcțiune un al doilea motor. Ar fi aproape perfectă dacă n-ar avea fluctuații din accelerație după 8.000 rpm. Așadar, Yamaha R6 nu este recomandate pentru prima ieșire pe circuit pentru că atenția ta trebuie să se indrepte în primul rând catre tehnică, nu către stăpânirea cailor. Suspensiile sunt foarte bune, iar batrânul YZF stă ca lipit de asfalt în viraje. Această motocicletă are înca ceva de spus printre vitezanele contemporane.

Yamaha R6 2003

 

1. Honda CBR 600 RR 2003-2004

CBR 600 RR nu este doar fiabilă – toate supersporturile sunt fiabile daca le intreții ca atare. Am pus-o pe primul loc pentru că are o curbă de putere liniara, iar șansele ca accelerația sa te surprinda sunt scazute. Este o motocicletă usoară cu frane foarte bune și suspensii reglabile, care iartă greșelile de început. Poziția in șa te ajută sa te inclini cu usurința in viraje. Ideal este modelul  2005-2006 care este echipat cu suspensie fată up-side-down și multiple imbunatațiri.

Honda CBR 600 RR



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.