Lansare Honda RC213V-S. Urmărește live
11/06/2015
Trei zile în Alpi cu BMW K 1600 GTL
12/06/2015

Honda RC213V-S: 188.000 de euro și 215 cp

Honda RC213V-S este un prototip MotoGP fără valve pneumatice, dar dotat cu oglinzi, faruri și catalizator. Dotat cu kit racing, motorul V4 dezvoltă 215 CP, iar masa coboară la 160 de kg, fără plinuri. Iar pentru asta trebuie să plătești 188.000 de euro. 

Honda RC213V-S este derivată din modelul RC213V, care a câștigat campionate MotoGP în 2013 și 2014. Honda a adus câteva modificări care-i permit hyperbike-ului să fie condus pe drumurile publice. Versiunea de stradă a păstrat specificațiile prototipului când vine vorba de centralizarea maselor și procesul de fabricare, precum și multe elemente din motor. Componentele au o masă scăzută și sunt construite din material de calitate superioară, linia de asamblare este una specială, iar elementele electronice provin, de asemenea, din MotoGP, spune Honda.

honda rcv3

Japonezii susțin că au făcut modificări minime, astfel încât motocicleta să poată fi condusă, legal, pe drumurile publice.  Honda RC213V-S are, opțional, un kit racing, pentru circuit.

Ce este diferit față de prototipul MotoGP: valvele pneumatice au fost înlocuite cu valve pe arcuri, transmisia „seamlessׅ“ a fost înlocuită de una convențională, au fost puse faruri, suport pentru plăcuțele de înmatriculare, vitezometru, catalizator, claxon, sistemul Honda Smart Key, cric s.a.m.d.

honda rcv4

Este puțin mai lungă față de prototip, cu un ampanament mai mare și are 170 de kg fără plinuri. Motorul rămâne același V4 DOHC de 999 cmc, care dezvoltă 159 de cai putere la 11.000 rpm. Dacă-i adaugi kit-ul racing, puterea crește la peste 215 cp, la 13.000 rpm. Cuplul maxim este de 102 NM la 10.500 rpm.

Date tehnice. RC213V vs. RC213V-S vs RC213V-S (kit)

Nume model RC213V RC213V-S RC213V-S (with kit)
Lungime (mm) 2,052 2100 【2100】
Lățime (mm) 645 790 770
Înălțime (mm) 1,110 1120 【1120】
Ampatament (mm) 1,435 1465 【1465】
Gardă minimă la sol (mm) 115 120 【120】
Înălțime șa (mm) 830 【830】
Masă (kg) Over 158 (after racing) 170 (dry) 160 (dry)
Șa 1 person 1 person 1 person
Raza de intoarcere (m) 3.7 6.4
Motor Liquid-cooled 4-stroke, DOHC 4-valve V4 Liquid-cooled 4-stroke, DOHC 4-valve V4 Liquid-cooled 4-stroke, DOHC 4-valve V4
Capacitate cilindrică (cm3) 999 999 999
Bore × Stroke (mm) 81.0 × 48.5 81.0 × 48.5
Rata compresie 13.0 13.0
Putere maxima (kW[PS]/rpm) Over 175kW 117[159]/11000 Over 158[215]/13000
Cuplu maxim (N・m[kgf・m]/rpm) 102[10.4]/10500 Over 118[12.1]/10500
Alimentare PGM-FI (Programmed fuel injection system) PGM-FI (Programmed fuel injection system)
Starter Self Self
Ignition Full transistor, battery ignition Full transistor, battery ignition
Capacitate rezervor (L) 20 16.3 16.3
Ambreiaj Dry multi-plate, coil sring Dry multi-plate, coil spring
Transmisie Constant mesh, 6-speed return Constant mesh, 6-speed return
Rata transmisie 1st 2.125 2.125
2nd 1.647 1.647
3rd 1.368 1.368
4th 1.217 1.217
5th 1.100 1.100
6th 1.032 1.032
Reduction gear ratio(primary/secondary) 1.933/2.471 1.933/2.353~2.933
Caster angle (degrees) 24.6 【24.6】
Trail (mm) 105 【105】
Anvelopă Front 16.5 120/70ZR17M/C 120/70ZR17M/C
Rear 16.5 190/55ZR17M/C 190/55ZR17M/C
Frâne Front Hydraulic double disc Hydraulic double disc Hydraulic double disc
Rear Hydraulic disc Hydraulic disc Hydraulic disc
Suspensii Front Telescopic Telescopic
Rear Pro-Link Pro-Link
Cadru Diamond Diamond Diamond

honda rcv2



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. SS spune:

    Linkul din articol este gresit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.