Cu Honda NTV 650 Revere inaugurăm o nouă rubrică. Vă propunem să ne reamintim săptămânal un model scos din fabricație. Unele au avut viață lungă și s-au bucurat de succes, altele au fost încercări mai puțin reușite.
NTV 650 Revere e un exemplu de motocicletă făcută când “Honda era Honda”. S-a construit din 1988 până în 1997. Conceptul ei, de motocicletă compactă, cu doi cilindri în V (la 52°) și cardan te face să te întrebi de ce nu se mai construiesc astfel de motociclete în clasa medie. Motorul răcit cu lichid, de 647 cmc, cu trei supape pe cilindru, scotea 56 de c.p. la 7.900 rpm și un cuplu de 57Nm la 6.000 rpm.
Confort
NTV este o motocicletă pentru cei care poartă la haine mărimile S și M. Dacă îmbrăcămintea pe care o folosești este mărimea L, pe Revere o să te simți inconfortabil la drum lung. Unghiul genunchilor este destul de ascuțit, ghidonul este prea jos. Cei care folosesc motocicleta cu precădere în oraș, nu se vor plânge de poziție: opririle dese la semafoare te fac să îți dezmorțești picioarele.
Putere și manevrabilitate
Cei 57 de cai nu înseamnă mare lucru în comparație cu motocicletele stradale ale zilelor noastre. Nu poți avea pretenții de vioiciune. Dar stă mai bine decât o altă motocicletă nouă, cu doi cilindri în V și cardan, Moto Guzzi V7 II, care are cu 10 cai mai puțin.
Puterea e suficientă pentru depășiri, plimbări liniștite sau pentru mers în oraș. Sub 1.800 rpm cardanul smucește, așa că trebuie menținut un regim mai înalt, ceea ce nu e dificil pentru acest motor flexibil. Pentru o motocicletă de capacitate cilindrică medie, NTV e destul de grea: 223 kg cu plinurile făcute. Asta înseamnă că singurul disc de frână de pe față nu îți va permite să o oprești ușor cu doar două degete. Unghiul larg de rotire a ghidonului o ajută la manevrele din mediul urban.
Costuri de întreținere
Acesta e teritoriul unde NTV 650 recuperează toate punctele pierdute la capitolele celelalte. Are cardan și pe rezervor scrie Honda. Pe forumuri sunt povești ale proprietarilor care au mers cu un astfel de model zilnic, cu kilometraje de peste 100 mii de km, cu motociclete lăsate iarna sub cerul liber care porneau fără probleme.
Datorită basculei monobraț, roata de spate se poate demonta în două minute. Schimbarea uleiului sau reglarea monoamortizorului central sunt treburi atât de simple încât le poți face ca pe o distracție. Doar la bujii se ajunge mai greu decât la Moto Guzzi.
Din 1998, NTV 650 a evoluat în carenatul NT650V Deauville, un model pentru turism. Ducati Monster și Suzuki SV 650 impuneau alte standarde în categoria motocicletelor de clasă medie cu doi cilindri în V, așa că NTV 650 avea să cadă în desuetudine. În 2016, cu o astfel de motocicletă nu vei impresiona pe nimeni. Nici pe colegii de drum, nici atunci când o parchezi la terasă. Dar dacă ești un altfel de motociclist, care nu vrea să impresioneze pe nimeni și care se bucură pur și simplu de mersul pe două roți, Revere poate fi o alegere.
Honda NTV 650 Revere (1988 – 1997)
Părți bune:
Părți mai puțin bune:
Ai, sau ai avut o astfel de motocicletă? Spune-ne ce crezi despre ea.
3 Comments
Nu am NTV, dar am Deauville, si pot spune ca desi puterea este de 56 CP, este la acelasi nivel cu Transalpul avand acelasi motor, dar senzatia la drum lung este mult mai buna pe Deauville decat pe Transalp datorita spatiilor de depozitare si a tinutei de drum.
Am NTV din 2006.
Anual ,in octombrie pun pusca jos si in luna mai dezvelesc motocicleta . La prima pornire am decat de montat bateria la loc si de dat la automat scurt .
Cat despre reparatii … timpul dintre doua reparatii e asa de mare ca la urmatoarea reparatie nu-ti mai amintesti cand a fost facuta precedenta .
Cat despre avantaje ele sunt mai multe )de ex e ‘iarta tot’ pt categoria ei iar dezavantajele sunt cele enumerate cu mentiunea ca pozitia de condus e confortabila in primii 200km dar se poate remedia in functie de experienta calaretului pe acest model .
Super ideea cu aceste articole.