Honda CB1100 EX 2014. Spiritul anilor ’70
20/11/2013
Touratech R 1200 Rallye. Das Rallye Raid
20/11/2013

Honda Gold Wing F6C. Power cruiser tare-n mușchi

Honda a lansat noua Gold Wing F6C, un power cruiser musculos, dotat cu un motor de șase cilindri de 1.800 cc și design agresiv.

Honda Gold Wing F6C se bazează pe platforma motocicletei touring GL 1800 Gold Wing, doar că are o infuzie de testosteron și este mult mai supărată. Modelul a fost prezentat miercuri, alături de ediția revizuită a nakedului retro CB1100. Practic,  acest model face legătura într Honda CTX 1300 și mult mai voluminoasa GL 1800 Gold Wng.

23958_Gold_Wing_F6C

Ideea unor astfel de motociclete le-a venit japonezilor prin 1975, cu ocazia lansării GL1000 Gold Wing, ce avea un motor cu patru cilindri opuși și formă de cruiser. Lucrurile s-au mai schimbat, cei de la Honda au ridicat miza, iar acum avem o minunăție de 1,8 litri, cu șase cilindri opuși.

Honda Goldwing F6C are un motor de tip SOHC cu 12 valve, șase cilindri, alimentat prin injecție, care produce 169 Nm (aproape cât Honda Civic) la 4.000 rpm și o putere maximă de 114 cai la 5.500 rpm. Radiatoarele sunt montate pe lateral, iar cutia de viteze cu cinci trepte (a cincea este pentru mersul relaxat pe autostradă) livrează cuplu printr-un ax cardanic. Japonezii spun că au testat peste 10 evacuări-protop la dezvoltarea modelului, pentru ca-n sunet să se regăsească personalitatea motocicletei. Până la urmă au optat pentru o tobă dublă, cea din stânga de 3.8 L, cea din dreapta de 3.3 L.

23959_Gold_Wing_F6C

Șasiul este din aluminiu, iar motorul, parte integrantă, se află aproape de asfalt și aduce un centru de greutate coborât. Subcadrul de aluminiu coboară partea din spate, iar șaua este la 734 mm deasupra solului, ceea ce-nseamnă că oricine poate ajunge la pământ.

Honda Gold Wing F6C mai are furcă telescopică de 43mm și un monoamortizor Honda Multi Action System, a cărei compresie poate fi ajustată manual și se leagă de bascula monobraț din aluminiu.

Motocicleta are o lungime de aproape 2,5 m, un ampatament de 1,7m și o greutate de 341 de kg. Pentru a obține o stabilitate mai bună, Honda spune că greutatea este 49.9% pe față, 50.1% pe spate și că suportul de motor nu este așa de rigid pentru un confort mai bun.

23960_Gold_Wing_F6C

Discurile de frână au 310 mm –față, iar cel de pe spaate are 316. Gold Wing F6C este dotată cu ABS. Japonezii au mai pus lumini cu LED, iar panoul de bord este LCD.

Date tehnice Honda Gold Wing F6C:

Motor: 6 cilindri în linie, SOHC, răcit cu lichid
Capacitate cilindrică: 1.832 cc
Putere: 85 kw (114 CP)/5.500 rpm
Cuplu: 167 Nm/4.000 rpm
Capacitate rezervor: 23.2 litri
Cutie de viteze: 5 trepte
Transmisie: cardan
Masă cu plinurile făcute: 341 kg
Roți: aluminiu, 10 spișe
Anvelopă față: 130/60R19M/C
Anvelopă spate: 180/55r17M/C
Dimensiuni – L/W/H: 2.473 mm, 942 mm, 1.154 mm
Ampatament: 1.707 mm

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.