Valentino Rossi devine imaginea Opel Adam VIDEO
20/02/2013
Cum se face o tură pe un circuit de Superbike. Demonstrație VIDEO
21/02/2013

Din această primăvară, în saloanele concesionarilor Honda se va gasi un model la care multa lume visează deja în lungile nopţi de iarnă: CBR500R.

Să presupunem că vrem să ne cumpărăm prima motocicletă. Ce poate fi mai minunat decât un model carenat (eventual de culoare roşie), dar care să nu aibă o herghelie pe care să nu o poţi stăpâni, ba mai mult, să fie la un preţ rezonabil, să nu consume mult şi să se poată conduce cu permisul categoria A2?

Honda vine în întâmpinarea acestor cerinţe nu cu un model, ci cu trei: CB500F, CBR500R şi CB500X. Toate au la bază aceeaşi platformă, însă au un public ţintă diferit.

Având un motor cu doi cilindri în paralel, Honda este singurul producător care oferă în momentul de faţă o motocicletă de stradă cu cilindreea de 500 cmc.

Am testat Honda CB500F. Află ce părere ne-am făcut despre ea

Manevrabilitatea excelentă a fost o prioritate la proiectare, inginerii optând pentru un cadru uşor din oţel. Acest cadru, spun ei, oferă feelingul sportiv pe care l-ar fi oferit şi un cadru de aluminiu, însă la alt preţ.

Opţional, frânele pot fi echipate cu ABS. Carena păstrează linia de design a fraţilor mai mari (CBR600RR şi CBR1000RR), iar instrumentele de bord sunt mai mult decât generoase: vitezometru, turometru, kilometraj total, două kilometraje parţiale de călătorie, nivelul combustibilului, ceas, consumul mediu, consumul instantaneu.

În Italia, preţul pentru varianta cu ABS este de 6200 euro.

Date tehnice:

Motor cu doi cilindri în paralel, 4 supape pe cilindru
Răcire: lichid
Cilindree: 471 cc
Cursa/Alezaj: 67 mm x 66,8 mm
Raport de compresie: 10,7 : 1
Putere maximă: 46 Cp (35 kW) / 8.500 r.p.m
Cuplu maxim: 43 Nm / 7.000 r.p.m
Capacitatea bateriei: 12 V – 8,6 Ah
Putere alternator: 23,4A / 2.000 r.p.m.
Faruri: 55 W x 2
Ambreiaj multidisc în baie de ulei
Transmisie: 6 trepte
Transmisie finală: lanţ
Jantă faţa: 17 x MT 3,5
Jantă spate: 17 x MT 4,5
Pneu faţa: 120 / 70 – ZR17 M/ C
Pneu spate: 160 / 60 – ZR17 M/ C
Capacitate rezervor: 15,7 litri

 

[nggallery id=8]

Cum își prezinntă Honda noile modele:



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

2 Comments

  1. […] În România, Honda aduce din această primăvară noua serie de 500 cc (CBR500R, CBR500F și CB500X), despre care pemotoare.ro a scris aici. […]

  2. […] Prima Honda CB500 apărea în 1993. Era un naked cu un motor în doi cilindri despre care inginerii japonezi spuneau că poate ajunge la 300.000 de km. Nu știm dacă l-a testat cineva atât de mult, dar motocicleta a avut succes și a fost fabricată până în 2003. După 10 ani de pauză, CB500 a înviat. Și a făcut-o în trei modele de bază, CB500R, CB500F și CB 500X. […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.