moto bmw f800 gs
BMW F800 GS face show la lansarea Mini Cooper Paceman
20/03/2013
kate moss matchless
Kate Moss, piele și o motocicletă clasică. Fără pereche
21/03/2013

Lansare Ducati 1199 Panigale R: top model pentru pistă VIDEO

Ducati 1199 Panigale R. Încă nu ştim cât e de rapidă, fiabilă, manevrabilă sau de scumpă, însă un lucru e cert: e cel mai frumos superbike. Nicky Hayden şi Ben Spies au testat la limită noul 1199 Panigale R în faţa presei adunate pe circuitul de la Austin, Texas.

Derivată direct din motocicleta cu care aleargă Carlos Checa şi Ayrton Badovini în World Superbike Championship, frumuseţea are 195 de cai la o greutate incredibilă: 164 kg la gol. Aceasta înseamnă un raport putere/ greutate pentru Ducati Panigale R de 1.19 hp/kg, fapt care promite performanţe nemaiîntâlnite la o motocicletă de serie. Sub carena din fibră de carbon se mişcă pistoane de titan, electronica este împrumutată din MotoGP, iar evacuarea Termignoni este inspirată de Ducati Corse.

Versiunea Panigale R, prezentată zilele acestea pe “Circuit of the Americas” (Austin,Texas) se diferenţiază de Panigale S printr-o imbunătăţire a gestiunii electronice care comandă acceleraţia (ride-by-wire) şi prin câteva tratamente facute motorului cu procedeul DLC (Diamone Like Carbon). Acestea premit un plus 500 de rotaţii pe minut, limitatorul intrând acum la 12.000 de ture (să nu uităm ca vorbim despre un bicilindru de aproape 1200 cmc).

Sistemul de gestiune electronică montat pe Panigale R este unul dintre cele mai avansate, pilotul având posibilitatea de seta, activa sau dezactiva de la bord: ABS-ul, controlul tracţiunii, suspensiile, schimbarea treptelor (se poate trece dintr-o treaptă în alta fără atingerea ambreiajului), frâna de motor sau modul de accelerare. Suspensiile Öhlins au multiple grade de reglare în pretensionare, detensie şi compresie.

Panigale R este disponibil numai într-o singură culoare: roşu Ducati cu câteva dungi albe pe carenă şi pe codiţă, în timp ce rezervorul, pe jumătate vopsit, lasă la vedere o mare zonă de aluminiu eloxat.

Motor Ducati Panigale R

Tip Superquadro: L-twin, 4 supape pe cilindru, Desmodromic, răcire cu lichid
Putere 143 kW (195 cai) @ 10,750 rpm
Cuplu 132 Nm (98.1 lb-ft) @ 9,000 rpm
Cadru de tip monococă din aluminiu
Suspensie faţă: furcă inversată Öhlins NIX30 43 mm, complet reglabilă
Roată faţă: 3 spiţe, aliaj de aluminiu 3.50” x 17”
Pneu faţă: Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Suspensie spate: amortizor complet reglabil Öhlins TTX36
Basculă monobraţ din aluminu cu punctul de pivotare reglabil
Roată spate 3 spiţe, aliaj de aluminiu 6.00” x 17”
Pneu spate: Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/55 ZR17
Frână faţă: 2 x 330 mm discuri semiflotante, montate radial, etriere Brembo Monobloc Evo M50 cu 4 pistoane, ABS
Frână spate: disc 245 mm, 2 pistoane, ABS
Capacitate rezervor: 17 l
Greutate la gol 165 kg
Greutate cu plinuri 189 kg
Înălţime şa: 825 mm
Echipare standard: Riding Modes, Power Modes, ABS, DTC, DQS, DDA+, DES, EBC.
Componente din carbon: apărătoare basculă, protecţie călcâi, capac ambreiaj, aripă faţă şi spate, apărătoar furcă, apărătoar amortizor central.
Culoare: roşie.

Fotogalerie cu Ducati Panigale R

[nggallery id=32]



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

1 Comment

  1. […] 1199 Panigale R Superleggera. Practic, această nouă “armă” a italienilor din Bologna este o Panigale R trecut la cură de slăbire așa cum îi sugerează și numele (Superleggera în italiană […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.