Sportive pentru categoria A2. Duelul de la clasa 300 cmc. Analiză
20/11/2014
Royal Enfield ajunge în România. Modele și prețuri
21/11/2014

Bobber vs. Scrambler by Triumph. Tu pe care o preferi?

Angajații Triumph au primit o sarcină deosebită în această toamnă. S-au reunit în două echipe și s-au apucat de construit câte o motocicletă custom. Rezultatul? Două arătări de toată frumusețea.

Angajații Triumph, înrolați voluntar, s-au apucat de treabă în luna mai. Modelele trebuiau să se bazeze pe clasica Bonneville. Fiecare a primit o motocicletă nou-nouță, iar dead-line-ul a fost setat pentru câteva zile înainte de EICMA (4 noiembrie). Câștigătorul va fi decis de fani, în urma unui vot ce va avea loc pe Facebook.

TFC1 Bobber

Totul a fost schimbat. De la furcă și basculă, la componentele motorului. Privește, de exemplu cum arată șaua, care integrează și lampa spate. Ar fi inutil să ne-apucăm, acum să-ți povestim toate detaliile acestei motociclete. Pasionat fiind, e mai frumos să le descoperi singur.

triumph custom bobber 2

 

Totuși, îți vom atrage atenția asupra unor chestiuni ce se văd mai greu. Șaua are un amortizor Fox, reglabil, special construit pentru această motocicletă. Dar adevărata măiestrie se vede la motor, care are cilindrii „întorși“ (reverse cylinder engine). Sunt sigur că ai observat, deja, faptul că aerul intră „prin față“, iar evacuarea iese prin „spate“. Asta a însemnat muncă serioasă din partea constructorilor, care au trebuit să modifice cam tot ce se afla în interiorul motorului.

triumph custom bobber 3

Ah, iar rezervorul este doar pe jumătate rezervor. Adică doar jumătate din el este destinat carburantului. Cealaltă jumătate ascunde instalația electrică.

triumph custom bobber 4

 

triumph custom bobber

TFC2 Scrambler

Creatorii acestei minunății au plecat de la esența unui Scrambler. Care era o fostă motocicletă de stradă, transformată într-un off-roader agresiv și ușor. Ei bine, cam asta au făcut și băieții de la Triumph. Au aruncat tot ce era in plus.. Pardon, au aruncat aproape tot ce era stock pe Bonneville-ul primit și au pus componente necesare unui off-roader veritabil.

triumph custom scrambler 2

Suspensiile au aproape aceeași cursă ca cele montate pe motociclete de motocross, iar cadrul de fier a fost înlocuit cu unul de aluminiu, ce are, la rândul lui, ranforsări din titan. Cadrul funcționează și ca ascunzătoare pentru cabluri. Bascula vine de la Speed Triple, iar amortizoarele de la Nitron Racing System. Rezervorul este din carbon și cântărește de trei ori mai puțin față de cel original.

triumph custom scrambler 3

Motorul a fost modificat, astfel încât să livreze cu 25% mai multă putere față de versiunea de serie. Pe spate a fost montată o roată de 180, iar pe față una de 130. De ce sunt ambele de 17? Ca să poți pune niște slick-uri și să scoți un fel de Supermoto, argumentează Triumph.

triumph custom scrambler 4 triumph custom scrambler

Deci, pe care o preferi?



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.