Africa Twin vs. BMW F850GSA vs. Moto Guzzi V85TT. Episod Special
29/05/2019
KTM 390 Adventure e pe drum. Foto-spion
03/06/2019

BMW R18. Atenție, Harley-Davidson!

BMW vrea piața din America. O piață-gigant, dominată de sunet V2, de cruisere mari și grele. Fără discuție, America înseamnă Harley-Davidson. Dar BMW crede că un boxer de mari dimensiuni, o ergonomie de cruiser și un design potrivit pot schimba lucrurile. Așadar, faceți cunoștință cu R18. 

R18 este doar un concept în acest moment. Dar nu e făcut de amorul artei – cel târziu în a doua parte a anului 2020 vom vedea prima motocicletă de serie derivată din acest concept. Scriu “prima”, pentru că sunt mai multe pe listă, și vor lua forme diferite: bobber, bagger, touring, etc. 

Am făcut cunoștință cu R18 la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, un eveniment de mașini clasice, desfășurat la Cernobbio, pe malul lacului Como din Italia, unde BMW este partener. Este cel mai faimos eveniment de acest gen din Europa și unul dintre cele mai puternice din lume. O parte a expoziției este dedicată motocicletelor – există și acolo un concurs de frumusețe, iar BMW Motorrad prezintă anual un concept – anul acesta a fost R18. 

Întâlnirea mea cu R18 și un scurt interviu cu Edgar Heinrich – Head of Design BMW Motorrad, în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube. 

Conceptul R18 arată fabulos, dar cât de diferită va fi versiunea de serie? Desigur că farul, levierele, carburatoarele, precum și alte elemente custom vor dispărea. Dar motorul, cadrul, felul în care e așezat amortizorul, cardanul expus, toate vor fi păstrate. Motorul este un boxer răcit cu aer, de 1.800 cmc, și a fost construit astfel încât cilindrii să nu iasă foarte mult în afară. Cu toate astea, este imens. Și-l vezi în toată splenodarea lui, indiferent de unghiul din care privești. Iar asta a fost și intenția celor de la BMW. 

Nu știm exact cum va arăta primul cruiser din seria BMW R18, dar presupunem că va semăna mult cu ce am văzut în Italia – curat, cu cât mai puține elemente. Probabil că această nouă clasă va veni cu o întreagă gamă de accesorii custom, echipamente și elemente de lifestyle. Cu spații dedicate în showroom-uri și la saloanele mari, cu o nouă idee de comunicare. BMW ne spune că acesta nu e un nou R1200C. De data asta e “the real deal” – are motorul potrivit, dimensiunile corecte, designul de care e nevoie ca să cucerească America. 

La Concorso d’Eleganza au mai fost prezentate două concepte – Ducati Hypermotard și MV Agusta Superveloce Serie Oro. Despre ultimul avem o confirmare clară că va ajunge în curând în versiunea de serie.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

2 Comments

  1. Misha spune:

    …nici pe de parte nu se apropie de Harley… Încearcă și cei de la BMW marea cu degetul… Poziția de condus de pe BMW este execrabila…si cu poziția aia va rămâne ca nu vei avea cum sa o modifici… Cilindrii aia sunt o mare piedica…

  2. pemotoare.ro spune:

    pemotoare.ro What we be subjected to here is , an remarkabledonation
    Decent click on the vinculum below to mitigate
    https://drive.google.com/file/d/1imTlHR9MEgpJaQLPSECLaqARy4jw-E_u/preview

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.