Un tată și fiul său, turul Europei într-o Ural cu ataș
19/03/2014
Yamaha se apucă de filme animate VIDEO
20/03/2014

Suzuki DL-650 V-Strom 2004 – 2007. Pentru ture lungi și foc de tabără




Există multe discuții, atât printre posesori, cât și printre pasionații de două roți, despre acea motocicletă polivalentă, despre acea motocicletă ieftină, care să te ducă fără prea mare efort peste tot, să o poți băga pe un forestier, dar sa-și păstreze capacitățile de ondulare pe serpentine. Cum lumea în care traim e departe de a fi perfectă, e evident că motocicleta ideală întârzie s-apară. Există, totuși, câteva modele care se apropie destul de mult de caracteristicile mai sus amintite. Unul dintre ele este Suzuki DL-650 V-Strom.

Cum la ora actuală internetul este plin de teste oficiale, voi încerca să dau o notă personală acestui review. Totuși, nu se poate vorbi despre Suzuki V-Strom, fără a ne gândi la monstruleții care au devenit legende în anii ’80: Honda Africa Twin, Yamaha Super Tenere sau BMW R80 GS. Le spun monstruleți, întrucât atunci a fost perioada de glorie a Dakarului, perioada în care se alerga pe carburatoare, perioada în care motoarele erau niște fierătanii de 200 de kilograme, având capacități cilindrice mari pentru standardele de azi. Se poate spune ca au fost atât de reușite, încât mulți rideri încă le pilotează cu placere, multe dintre ele trecând lejer de 100.000de km fără prea mari bătăi de cap. Totuși, odată cu trecerea în noul mileniu și având deja concurență serioasa din partea uriașului GS bavarez, Suzuki a poftit și el din felia clasei Adventure Touring de clasă mare. Acest lucru s-a vazut prin introducerea DL-ului de 1000 în anul 2002 și a fratelui mai mic DL-650 în anul 2004.

suzuki dl 650 V-stromTot în 2004, Obi Wan Kenobi..aaa… Ewan McGregor împreuna cu al sau tovarăș de ghidușii Charlie Boorman s-au luat cu mâinile de fund și au sarit în sus… sau în est, mai degrabă, spre începerea unui ocol în jurul pământului, călare pe două frumuseți de 1150 GS, susținute de o armată de tehnicieni. Acest trip a rezultat cu lansarea celebrei serii Long Way Round, documentar ce a propulsat pe poziții înalte vânzările de motoare adventure.

Suzuki DL 650 V-Strom – extrem de bine făcută pentru o motocicletă ieftină

Să revenim la Suzi al nostru. Pentru o motocicletă low budget, V-Strom este extrem de bine facută. Cei 67 de căluți storși din V-twinul nipon sunt suficienți pentru croaziere susținute la viteze de autostradă. Poziția în șa este bună, iar drumeții de 300 km dintr-un foc sunt floare la ureche. Recomand, totuși schimbarea ghidonului cu unul ranforsat cu bară și poziționat un pic mai în spate. Protecția la vânt pe Suzuki DL-650 V-Strom este extrem de bună. Mulți se plâng de faptul ca parbrizul ar provoca turbulențe la viteze foarte mari, însă eu nu am întâlnit. Că tot vorbim de parbriz, acesta este reglabil în trei poziții. Trebuie menționat faptul că este o motocicletă înaltă, așadar centrul de greutate este unul ridicat. Astfel, hobiții, dwarfii sau cei scurți în piciorușe vor avea probleme la manevrarea de pe loc.

Pe drumuri virajate, Suzuki DL-650 V-Strom se înclină intuitiv, însă nu se poate spune că este excepțională. Mai ales atunci cand este încărcată până la refuz cu pasager, side-case-uri, cort și tot ce-ți mai trebuie la o ieșire de o săptămână. Furca față este un pic moale pentru gustul meu. Acest lucru se poate rezolva cu o serie de arcuri progresive și cu un ulei mai vâscos. În off-road i se văd limitările cauzate de greutate, de roata de 19 inch și de jantele turnate, însa se poate ține după orice BMW GS fără prea mari probleme. De fapt, se ține surprinzător de bine, având în vedere că neamțul folosește componente de top.

Consum de 4.7l/100 km la drum întins

Consumul este decent – în jur de 4.7l/100 km în regim de autostradă. În aglomerație urcă spre 5-6. Dacă tot vorbim de consum, putem vorbi și de fiabilitate. Aici am un singur cuvânt… „Magnific“. Există posesori  de Suzuki V-Strom care au 150.000 de km la bord, iar motoarele merg ca-n prima zi. Stiți celebra vorbă „Honda e Honda“? Eh, în două Honde am schimbat două statoare. La Suzi, nici vorbă de înlocuit ceva în interior. Probabil ține și de faptul că răcirea este asigurată de două radiatoare, unul pe apa, iar altul pe ulei.

Bordul este foarte bun, ușor de citit, cu destule informații privitoare la trip, combustibil, temperatură, etc. Briliant!suzuki dl 650 V-strom 2

Faruri utile dar… hidoase

Partea din față este dominată de farurile imense și de-a dreptul hidoase. Funcționează perfect, bat până la dracu-n praznic, însă, serios, câte ciuperci să mănânci încât să scoți un asemenea design? De fapt, toată motocicleta este bazată mai mult pe principiul ,,function over form’’. Modelul în cauză este dotat cu mânere încălzite, accesoriu pe care-l recomand cu vârf și îndesat. Mai avem o priza de 12 V, un crash bar, suporți plus cutii laterale, top-case și putem spune ca doar bugetul ne ține în a o lua pe urmele lui Ewan Kenobi – îmblânzitorul de siberieni.

Una peste alta, versiunea DL650 2004-2007, așa cum îi șade ei bine, dotată cu tot ce-i trebuie, se poate achiziționa SH undeva pe la 3500 de euro +/- .

Ce mi-a placut la Suzuki DL-650 V-Strom:

+Pozitie și confort
+Consum
+Bord intuitiv
+Polivalentă
+Agilitate (pentru greutatea ei)
+ Fiabilitate
+ Calitatea construcției – plasticele par bine-închegate, iar rugina este extrem de rar întâlnită

Ce nu mi-a placut la Suzuki DL-650 V-Strom:

– Furca-față cam moale
– Design
– Roata pe 19 inch (se descurcă admirabil, însa în off-road o roată de 21 pe spițe ar fi fost mai potrivită)
-Greutate

Concluzie Dacă bugetul este unul limitat, puteți arunca un ochi spre micul V-Strom. Puteți să-l încercați, dacă nu vă interesează neapărat emblema de pe rezervor, dar vreți o motocicletă capabilă să vă ducă în jurul lumii fără prea mare efort. Recomandat pentru ture lungi, unde berea la pet și focul de tabără sunt la ele acasă.

Autor: Bogdan Petrișor. Dețin permisul din 2010. Am început pe o Shadow de 125 pe care mi-am format mâna. Ulterior, am schimbat mai multe motoare: Honda Hornet 600, Yamaha Dragstar 650, Suzuki V-Strom 650. În tot acest timp, am avut ocazia să testez diferite motociclete noi și second hand, precum Harley Davidson Sportster 883 Iron, Harley Davidson Fat Boy, Yamaha MT03, Honda Dominator, plus o droaie de cruisere japoneze si vitezane.

 



Prieten
Prieten
Prieten PeMotoare.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.