Super Enduro și super distracţie la Dirt Fest Cheile Grădiştei
19/09/2014
KTM-ul electric intră pe piață. Detalii, preț și demonstrație VIDEO
22/09/2014

Honda Hornet 900 – Big Brother

Succesul Hondei Hornet 600 a făcut-o să fie o prezență atât de familiară pe drumurile și pe la întrunirile moto de la noi din țară precum era Mobra pe vremurile demult apuse. Însă versiunea de 600 cmc a avut și un frate mai mare și care se zărește mai rar: Honda Hornet CB 900 F. Ieșit tot din maternitatea (a se citi “fabrica”) din Italia, modelul a fost în vânzare în perioada 2002-2007.

După ce faci câteva sezoane pe motoare de clasa medie, simți că ai nevoie de un upgrade. Nu neapărat pentru că vrei mai mulți cai, ci mai mult cuplu. Și începi să cauți ceva care să arate bine, să fie manevrabilă, să fie fiabilă, cât mai naturală, să gătească bine și așa mai departe.

Hornetul de la Boeing (F-18) este un avion multirol, având măiestrie și ca avion de vânătoare și ca bombardier. Hornetul de 600 cmc de la Honda este manevrabil ca un avion de vânătoare, dar rolul lui se cam oprește aici. La drum lung, cu bagaje, devine cam leneș, dar nu pentru asta a fost proiectat. Pe hârtie, fratele mai mare promitea să rezolve acest neajuns, păstrând în același timp calitățile mezinului.

Promisiunile inginerilor de la Honda nu sunt ca cele ale politicienilor români. Deși are un motor de pe o sportivă (CBR900RR Fireblade), japonezii i-au limitat puterea maximă la doar 110 cai, mărind în schimb cuplul în zona turațiilor joase. Dacă ții motorul între 3 și 6 mii de ture se pot rezolva toate situațiile din trafic. Zona de la 6 la 9 mii nu prea reușești să o explorezi pe drumurile publice: în orice treaptă ai fi, dacă ai ajuns la 6000rpm ai deja o viteză prea mare pentru un naked.

DSC_1763

Apropo de naked: o astfel de motocicletă, adică dezbrăcată, ar trebui să fie obraznică, lipsită de inhibiții sau de pudoare. Nu este cazul Hornetului 900, care este prea bine crescut și prea educat. Cuplul motorului are o linie exemplară, fără explozii care să te surprindă, cutia de viteze este impecabilă, nimic nu vibrează.

Dacă nu îți place decența ei de serie, sigur că i se pot aduce modificări foarte ușor. Eu nu i-am schimbat decât ghidonul, (așa cum am procedat și atunci când am avut Hornet 600) cel de serie din oțel mi se pare prea mic și cu o curbură inadecvată. Înlocuirea cu un ghidon mai lat (eventual din aluminiu) te va ajuta să o controlezi mai bine, îmbunătățind și aspectul general al motocicletei.

Ce mi-a plăcut la Honda Hornet CB 900 F:

–          calitatea generală. În trei ani și 43000 km nu am avut nici cea mai mică problemă. Întotdeauna a pornit “la sfert”, chiar și în sezonul rece, fără să trag șocul.

–          o motocicletă bine echilibrată. Motorul, manevrabilitatea, cutia de viteze, frânele sau poziția de condus fac din Hornet 900 un conglomerat cuceritor

–          deși nu este o motocicletă pentru turism, poziția în șa este foarte comodă. Poți călări toată ziua având mereu zâmbetul pe buze.

Dezavantajele modelului:

–          ca la orice naked: protecția la vânt. Am încercat să-i pun un parbriz pe far, însă am sfârșit prin a-l da jos întrucât îmi făcea zgomot în cască și strica linia pură a motocicletei.

–          suspensia prea rigidă. Nu am reușit să reglez spatele (furca nu are posibilitate de reglaj) în așa fel încât să filtreze mulțumitor denivelările de pe drumurile deteriorate.

–          evacuările înalte. Orice model cu toba finală amplasată lângă șa îți va face costumul textil să miroasă a gaze de eșapamet. Iar în cazul de față ai două tobe, adică două motive de “bucurie”. Așa că trebuie să rămâi la costumația de piele.

Notă generală: 9

Concluzie: Poți spune că Hornetul de 600 face parte din categoria “hobby”, iar cel de 900 din gama “profesională”. Este singura motocicletă pe care regret că am vândut-o.

DSC_3958

Honda Hornet CB 900 F specificații tehnice:

An: 2002
Nr. km model testat: 55.000
Motor: DOHC, 4 valve pe cilindru, 919 cmc, răcit cu lichid
Putere maximă: 110 cp @ 9.000 rpm
Cuplu maxim: 92 NM @ 6.500 rpm
Transmisie: 6 trepte, lanț
Suspensie față: furcă telescopică, 43 mm
Frână față: două discuri de 296 mm
Frână spate: disc de 240 mm
Anvelopă față: 120/70 ZR17
Anvelopă spate: 180/55 ZR 17
Dimensiuni: Lungime: 2125 mm
Lățime: 750 mm Ampatament: 1460 mm
Înălțime șa: 795 mm
Masă fără plinuri: 206 kg
Capacitate rezervor: 19 de litri
Consum mediu: 5,5 l/100 km

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

2 Comments

  1. Cosmin spune:

    Nu sunt un mare cunoscator al motocicletelor. Am o intrebare: Hornetul de 900 este pe injectie indiferent de anul de fabricatie? Multumesc!

  2. Marcel spune:

    salut am si eu un hornet de 900 si as vrea sa i fac schimburile ma puteti ajuta cu un model de ulei cat antigel intra in ea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.