Dushanbe. Cum să expediezi o dronă din capitala Tajikistanului – Go Pamir #10
01/08/2019
“Tunelul Morții” și Cele Șapte Lacuri – GoPamir #11
02/08/2019

Triumph Rocket 3 – Așa arată versiunea de serie. Date Tehnice și Galerie Foto

Triumph tocmai a anunțat datele tehnice complete pentru noul Rocket 3. Două versiuni, R și GT. Motor de 2.500 cmc, 221 NM și 167 de cai putere. Mai ușor cu 40 de kg față de versiunea anterioară. Cu sisteme electronice care s-o țină sub control. Mai vrei?

Era doar o chestiune de timp până ca Triumph să anunțe versiunea finală a power-cruiserului Rocket 3 după ce, inițial, prezentase doar o versiune TFC (Triumph Factory Custom), ce avea să fie produsă în număr limitat. 

Noul Rocket 3 rămâne la fel de impunător ca modelul anterior, dar de data asta e mai rafinat. Chiar dacă mai puternic, parcă nu mai arată așa de brutal ca înainte, iar sistemul de electronice, cu moduri de mers, traction control, cornering ABS și tot tacâmul fac din Rocket 3 o motocicletă mai prietenoasă. 

Motorul – triclindru de 2.500 cmc – rămâne cel mai mare motor pus pe-o motocicletă de serie și scoate 221 NM la 4.000 rpm și 167 de cai putere la 6.000 rpm. Adică la o scurtă răsucire din încheietură.  Ca idee, un Duster cu motor diesel are 260 de NM cuplu maxim. Mai mult, datorită materialelor folosite, noul motor cântărește cu 18 kg mai putin fata de cel montat pe Rocket-ul precedent. Reviziile se fac la 16.000 de km. Cei de la Triumph mai spun că sună fantastic, dar trebuie să-l auzim ca să-i credem pe cuvânt. 

O altă noutate importantă e că motorul face acum parte din cadru, ceea ce reduce puternic masa finală a motocicletei. În total, noul Rocket 3 cântărește cu 40 de kg mai puțin față de versiunea anterioară – asta nu înseamnă că e tocmai ușor. Are 295 de kg fără plinuri. 

Deși vine cu o alură clasică, de cruiser, componentele sunt de top. Etrieriele sunt Brembo Stylema – prima oară au apărut la Panigale V4 și suspensiile poartă semnătura Showa. 

Display-ul TFT vine de la Scrambler și combină look-ul clasic cu noile tehnologii precum Bluetooth (poți selecta muzica din telefon, controla volumul, face apeluri),  navigație Turn-by-turn (prin sincronizare cu Google Maps), și un sistem de control GoPro. 

La capitolul electronice avem IMU Boch care controlează ABS-ul cu funcție cornering, controlul tracțiunii, și patru moduri de mers care ajustează răspunsul accelerației și răspunsul controlului tracțiunii. În echiparea de bază mai intră sistemul keyless ignition, manșoanele încălzite, cruise controlul și port USB. 

Echipamente opționale: quickshifter, sistem de monitorizare presiune anvelope. 

Două versiuni

Triumph Rocket 3 vine în două versiuni – R și GT. Versiunea R este mai sportivă, în timp ce versiunea GT are o poziție de pilotaj mai relaxată. Pentru ambele versiuni există peste 50 de accesorii dedicate, printre care amintim sistemul de bagaje, șa în diverse versiuni, ghidoane diferite, parbriz.

Prețul

Prețul va fi anuțat pe 19.11.2019. În piață se zvonește că noul Rocket 3 va costa în jur de 22.000 de euro.

Fișă tehnică

Motor – trei cilindri în linie, răcit cu lichid, 2.500 cmc
Performanțe – 165 CP, 221 NM
Transmisie finală – cardan
Cutie de viteze – 6 trepte
Cadru – aluminiu
Basculă monobraț
Anvelopă față – 150/80 R17
Anvelopă spate – 240/50 R16
Suspensie față – furcă Showa 47 mm, ajustabilă pe compresie și revenire, cursă de 120 mm
Suspensie spate – mono-amortizor Showa, cursă de 107 mm
Frână față – discuri 320 mm, etriere Brembo M4.30 Stylema
Frână spate – disc 300 mm, etrier Brembo M4.32
Înălțime șa – 773 mm/ 750mm (vers GT)
Masă la gol – 291/ 294 kg
Capacitate rezervor – 18 litri



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.