Scuterul adventure Honda intră în producție. VIDEO Spion
24/02/2016
mars blackhelmets
S-a anunțat primul marș moto al primăverii
25/02/2016

Suzuki GSX 1100 G – A fost odată…

Înainte de apariția Banditului 1200, în oferta Suzuki s-a aflat pentru o scurtă perioadă de timp un impresionant naked bike cu cardan și motor de superbike. GSX 1100 G era la începutul anilor ’90 tot ceea ce își puteau dori fanii motocicletelor dezbrăcate.

La fel ca și în precedentul episod din seria “a fost odată…”, și în cazul lui GSX 1100 G ne întrebăm de ce nu se mai fabrică în zilele noastre astfel de concepte. Astăzi vorbim despre un naked cu patru cilindri în linie și cardan.

1991_GSX1100G_sales1_700

Primele exemplare ieșeau pe piață în aprilie 1991. Marele roadster cu aspect retro era declarat de producător ca fiind un model “orientat către sport”. Ca și în cazul altor modele Suzuki din acea perioadă, litera „G” înseamnă transmisie prin cardan. Motorul e împrumutat de pe GSX-R 1100, cu modificări minore la carburatoare. Scoate 98 de cai la 7.500 rpm și un cuplu de 99 Nm la 4.750 rpm. Turații reduse pentru un motor cu patru cilindri în linie, fapt care îi asigură un savuros comportament rutier.

Heavy metal

O “mică” problemă e dată de greutate: cântărește 280 de kg cu plinurile făcute. Dar asta spune multe și despre cum erau fabricate motocicletele acum un sfert de secol. Din metal, metal și iar metal. Nici măcar farul nu se făcea din plastic, ci din sticlă.

1991_GSX1100G_Asales1a_1000

Fotografiile nu sunt elocvente. Cine a văzut în realitate un astfel de model știe despre ce vorbim. Două tobe de eșapament, galerii cromate peste care nu se vede patina timpului, cadranele rotunde clasice, cardanul, toate au un impact vizual.

Masa mare a motocicletei îi asigura totodată și o bună stabilitate. Odată pusă în mișcare era confortabilă și rapidă. În treapta a cincea (ultima), rulează delicat puțin peste ralanti (1.500 rpm), iar de acolo rezolvă orice situație din trafic. Evident, în cazul manevrelor efectuate la viteză mică, un astfel de model necesită mai multă atenție sau efort. Cu excepția amortizorului care nu avea o viață prea lungă, posesorii de GSX 1100 G i-au lăudat fiabilitatea și l-au declarat aproape indestructibil. Elocventă e afirmația făcută pe un forum în 2014 de un proprietar care a cumpărat motocicleta în 1993 și care intenționează să o păstreze pentru următorii douăzeci de ani.

Ultimele exemplare Suzuki GSX 1100 G au părăsit poarta fabricii în decembrie 1994.

Ai, sau ai avut o astfel de motocicletă? Spune-ne ce crezi despre ea.

Fișă tehnică Suzuki GSX 1100 G:

Lungime: 2 220 mm
Lățime: 805 mm
Înălțime: 1 155 mm
Înălțime șa: 805 mm
Ampatament: 1 568 mm
Garda la sol: 150 mm
Masa la gol: 259 kg
Motor: răcit cu aer/ulei, 1127 cmc, 4 cilindri în linie, DOHC, 16 supape. TSCC, SACS. 98 cp/ 7,500 rpm, 99 Nm / 4.750 rpm. 5-trepte.

GS91_Engine

 

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

1 Comment

  1. Deak Francisc Claudiu spune:

    Se poate face un reportaj despre Honda vf 700c,adica Supermagna!
    O motocicleta incantatoare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.