Husqvarna pregătește un (fel de) cafe-racer de 700 cmc. Foto-spion
27/08/2015
SOA revine. Kurt Sutter lucrează la un nou sezon
27/08/2015

Spidi Net Evo. Geaca moto de vară TEST

Am purtat timp de două zile geaca Spidi Net Evo. O geacă ușoară, de vară, foarte-bine ventilată pe care abia o simți. Dar, la nevoie, se poate transforma și într-o geacă de drum lung, pentru zilele de toamnă.

Nu începuse încă perioada caniculară, cu temperaturi de 38 de grade în București, dar era suficient de cald încât să fii tentat să lași acasă geaca moto și să mergi doar în tricou. Lucru pe care mulți dintre noi îl mai facem, chiar dacă e riscant. Și oricât ai fi de atent, oricât ai fi de bun, poate apărea acel moment nenorocit în care greșești sau cineva îți iese în față și faci cunoștință cu asfaltul. Iar după aceea îți dai seama că ai fi preferat să te treacă toate apele și nu să lași pielea de asfalt.

E82B3594

Există și varianta de mijloc. Ca să nu fierbi ca în sauna, dar să fii totuși protejat, îți trebuie o geacă moto adecvată. Iar o astfel de geacă este Spidi Net Evo, special concepută pentru zilele calde.

Am plecat spre magazinul Motor-Team, importator Spidi și Rev’it!, călare pe Ducati Scrambler (test PeMotoare),  îmbrăcat cu geaca de la costumul meu Dainese D-Explorer, foarte bine-aerisită: aerisiri pe tot interiorul brațului, aerisiri la piept și cu jumătate din spate detașabil. O geacă versatilă, pe care o port și la 3 grade (cu toate straturile din dotare) și la 30. Totuși, când am îmbrăcat geaca Spidi am avut o revelație: neavând protecții hard la umeri și coate, protecție de coloană și fiind construită 70% din plasă, era de vreo 3-4 ori mai ușoară, iar asta s-a simțit încă din magazin. Iar diferența a fost colosală când am plecat de pe loc.

E82B3685

Geaca este foarte ușoară și ia, perfect, forma corpului.

Practic, simțeam tot vântul și geaca parcă nu exista. Mi-am dat seama că oricât de versatil ar fi un costum de touring, acesta rămâne un multifuncțional care le poate face pe toate, dar nu se poate pune o geacă de vară dedicată. Nu simțeam că o am pe mine. Cusăturile se așezau perfect, iar sistemele de reglaj de pe brațe și piept o făceau să ia forma corpului și să nu fâlfâie în vânt.

E82B3687

Antebrațul este bine-protejat.

Am folosit-o în miezul zilei, prin oraș, la drum întins și puțin în afara asfaltului, pe temperaturi ce variau între 20 și 30 de grade. Dacă la 30 de grade, în mers, mă simțeam perfect, chiar și la viteze mici, seara începuse să-mi fie frig. Nu aveam decât un tricou pe mine.

E82B3690

Pentru interiorul brațelor aș fi ales o soluție mai… respirabilă.

Ce mi-a plăcut la geaca Spidi Net Evo:

  • Geaca stă perfect pe tine (se vede că este făcută de italieni). Protecțiile (soft umeri și coate) se așează unde trebuie indiferent de mișcările pe care le faci și nu fâlfâie în vânt. Este, clar, o geacă premium.
  • Materiale de calitate. Și la atingere și în mers, materialele sunt foarte plăcute. Plasa, potrivit producătorului, este rezistentp la abraziune și există întăriri suplimentare în zona brațelor și umerilor.
  • Ventilația: este făcută doar din plasă, deci simți orice adiere de vânt.
  • Pe lângă cele două buzunare exterioare, mai ai un buzunar interior și un buzunar la spate, în stilul gecilor adventure.
  • Există un compartiment unde poți introduce protecția de coloană.
  • Oraș + drumuri lungi. Poți atașa o mesadă impermeabilă – Spidi Rain Chest și este destul de lungă cât să-ți acopere spatele când stai călare. Astfel, dacă o combini cu mesada și cu un polar pe dedesupt o poți folosi liniștit toată vara și nu ai emoții dacă vrei să pleci la drum lung. Practic, este o haină de vară versatilă, pe care o poți folosi și în oraș și când pleci pentru câteva zile.
E82B3689

Foarte util: buzunar în stilul gecilor adventure.

Ce nu mi-a plăcut:

  • Zona de pe interiorul brațelor este foarte … consistentă și nu-ți permite să respiri. Dar probabil este o chestiune de siguranță. În caz de impact cu asfaltul, trebuie să fie un material solid care să țină plasa pe loc, iar aceasta a fost soluția aleasă de designerii Spidi.
  • Protecția de coloană trebuie cumpărată separat. Lucru care se întâmplă la mai toți producătorii, mai ales la italieni, dar care te face să scoți bani din buzunar.
  • Nu are mesadă. Există o mesadă de ploaie ce fi montată opțional (396 lei), dar automat ridică prețul gecii. O variantă mai ieftină, dacă vrei s-o iei la drum lung, este să pui in bagaj supra-costumul de ploaie. Dacă adaugi și un windstopper pe dedesupt, ai putea merge și în zilele de toamnă. Mi-aș fi dorit, totuși, să aibă o mesadă termică.

Verdict: Mi-a plăcut. O geacă premium, bună pentru zilele călduroase. Dacă vrei să o porți la drum lung fără emoții (în condiții de ploaie, schimbări bruște de temperatură) trebuie să adaugi „opțiuni“ care costă sau alte haine din garderobă. Preț: 864 de lei la Motor Team.

E82B3688

Logo-ul este reflectorizant, la fel și inserția din zona umerilor

Testată alături de Ducati Scrambler



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.