O motocicletă simplă, ușoară, accesibilă și cu înfățișare aventuroasă. Royal Enfield Himalayan este la polul opus față de tehnologizatele big adv. Să sperăm că va fi importată și în România.
Mâine va începe la Delhi Auto Expo Motor Show (5-9 feb.). În avanpremiera acestui eveniment, a fost arătată presei versiunuea finală a lui Himalayan. S-au explicat detaliile dezvoltării proiectului, precum și datele tehnice. Șeful Royal Enfield, prezent la Salon, a afirmat că pentru acest model a fost nevoie de o perioadă de cinci ani de studii, dezvoltare și teste pe teren accidentat.
Motocicleta va fi valabilă în două culori, (alb sau negru), monocilindrul scoate 24,5 cai putere și un cuplu de 32 Nm. Zona de turație unde acest motor trebuie ținut e între 2 și 4 mii de rotații/min. Proiectul a pornit de la zero, cu un nou cadru și un nou motor. Este, totodată, și prima motocicletă Royal Enfield care are monoamortizor pe spate. Nu s-a pus accent prea mult pe aspect, nu are părți de plastic sau capace care să mascheze componente, compania dorind ca Himalayan să fie “adevărată” și “sinceră”.
Motocicletele Royal Enfied se importă și în România. Deocamdată nu se cunosc prețul sau data de la care Himalayan ar fi disponibil.
Royal Enfield Himalayan, date tehnice:
Motor: 411cmc, monocilindru, răcire cu aer, SOHC
Cursă X Alezaj: 78mm x 86mm
Raport de compresie: 9.5 : 1
Putere: 24.5 c.p. @6500 rpm
Cuplu: 32 Nm @4000-4500 rpm
Ambreiaj: ud, multidisc
Transmisie: cutie cu 5 viteze
Carburator cu senzor al poziției accelerației
Cadru: dublu-leagăn
Suspensii: pe față furcă telescopică (jambe de 41 mm, cursă de 200 mm), spate monoamortizor (cursă de 180 mm)
Lungime: 2190 mm
Lățime: 840 mm
Înălțime: 1360 mm
Înălțime șa: 800 mm
Ampatament: 1465 mm
Masă: 182 kg
Rezervor: 15 l
Pneuri: 90/90 – 21 (față), 120/90 – 17 (spate)
Frâne: 300 mm (față), 240 mm (spate)
Lumină spate: LED