Vespa GTS 300 HPE – Accident. Test pe termen lung
14/08/2019
Africa Twin. De ce e o motocicletă cu care să pleci în jurul lumii
23/08/2019

Noul KTM 1290 Super Adventure arată complet diferit. Suficient cât să bată GS-ul?

KTM pregătește un nou 1290 Super Adventure. Cu un centru de greutate mai coborât, cu tehnologii noi, cu schimbări ce par să aducă mai mult confort, nu e doar un facelift care să respecte normele Euro 5. Noul Super Adventure pare să fie cu adevărat nou. Este videntă ținta celor de la KTM. Dar e suficient cât să depășească la vânzări BMW R1250GS?

Se pare că 790 Adventure este un trend-setter in linia KTM. De obicei motocicletele mari dau tonul în materie de design și tehnologie, dar de această dată inspirația vine de la fratele mijlociu. La fel ca la 790, KTM folosește rezervorul alungit în partea de jos a motocicletei, care asigură un centru de greutate mai coborât (o manevrabilitate mai bună), un rezervor mai îngust în zona superioară (atingi mai repede pământul), și o capacitate mai mare (ne așteptăm la 30 de litri). 

Și-ar mai fi ceva. Nu se vede foarte clar din fotografiile-spion, pentru că n-avem niciuna fără pilot, dar noul design ar putea reduce și cantitatea de căldură emanată de motor. Din fotografiile pe care le-avem se pare că cilindrul din spate ar fi acoperit de plastic, ceea ce ar putea reduce considerabil valul de aer cald. 

În fotografiile spion publicate de divizia Motorrad din Austria observăm un far nou, mai mare, iar în partea inferioară a farului apare ceva ce seamănă a radar. Se spune în piață că austriecii de la KTM vor oferi adaptive cruise control: motocicleta își adaptează viteza în funcție de obiectul din față. Dacă mergi cu un prieten pe autostradă, nu-ți rămâne decât să setezi cruise controlul pe urmărire și te ții după el, indiferent de ritm. Tehnologia e implementată de Bosch (în cazul acesta) și se regăsește de ani bun în segmentul auto. 

Radiatorul noului 1290 Adventure este format din două piese distincte – asta ar ajuta la o răcire mai bună, la o economie de spațiu și ar asigura mai multă rezistență în off-road. 

Dacă ne uităm la fotografii, observăm pe spate ceva ce pare a fi un sub-cadru de aluminiu. Evacuarea este foarte voluminoasă pentru că motorul trebuie să respecte normele Euro 5 și 6 (emisii si dB), dar sperăm totuși să vedem ceva mai subtil pe versiunea de serie. 

Cel mai probabil îl vom vedea la EICMA, în această toamnă. Sperăm să-l testăm cât mai curând.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.