În timpul testelor de pe Circuitul Losail (Qatar), Aprilia Racing și-a făcut timp pentru a arăta presei motocicleta cu care concurează anul acesta. De la vechiul model păstrează doar denumirea RS-GP, varianta 2016 fiind o cu totul altă motocicletă.
Aprilia spune că RS-GP 2016 pe care o pilotează Stefan Bradl și Alvaro Bautista folosește un motor cu patru cilindri în V “ascuțit”. Aceasta înseamnă că unghiul dintre cilindri este mai mic de 90°. Surse din interior susțin că nu este vorba de un unghi de 65°, cum are superbike-ul RSV4. Scoate peste 250 de cai putere, are supape pneumatice și arbore de contrabalansare.
Și la cutia de viteze s-a lucrat, care schimbă acum fără niciun efort atât în treptele superioare cât și pe retrogradări. Cadrul și bascula sunt din aluminiu. Masa motocicletei nu a fost făcută publică, dar trebuie să fie aproape de cea minimă prevăzută de regulament (150 kg).
Romano Albesiano, managerul Aprila Racing spune că “noua motocicletă reflectă tradiția mărcii. S-a reinterpretat fiecare componentă, fără compromisuri. Primele teste sunt pozitive, am primit un bun feed-back din partea ambilor piloți. Acest model este începutul unui drum și suntem conștienți de problemele care pot apărea odată cu un nou proiect”.