Un an de PeMotoare.ro. Începutul unei povești pe două roți
11/02/2014
Costin Oprea de la BGS Motorsport candidează la șefia Federației
11/02/2014

Minsk renaște. Enduro, cross și stradă, made in Belarus

Minsk a prezentat TRX 300i, o motocicletă adventure-touring cu aer european și o sportivă în culorile Ducati. Iar acestea nu sunt singurele modele made in Belarus.

Minks TRX 300i este cel mai nou model din gama belarușilor și urmează trendul pieței în materie de adventure-touring. Inspirați, probabil, de producătorii mari, cei de la Minsk au scos o motocicletă care are un aspect… prea familiar. Are multe părți ce par „împrumutate“ de la japoneze și britanice. Farul parcă aduce a Honda NC700X, iar rezervorul a Triumph Tiger.

minsk trx300

Dar pe cât arată de europeană, pe atât e de socialistă. Minsk TRX 300i are un monocilindru de 250 cc care dezvoltă 26 de cp. Așadar, la 155 de kg fără plinuri făcute îmbătrânești dacă pleci la drum cu bagaje și pasager. Pe de altă parte, vine cu 6 trepte de viteză și furcă întoarsă. Și, o spun încă o dată, n-arată rău. Gama enduro mai conține două motociclete, de 200 cc și 250 cc care par mai potrivite, fiind mai ușoare – 110 kg – și mai „de enduro“.


Minsk R250, sportiva socialistă

minsk_r250_static_50

O altă motocicletă cu aer european este sportiva de capacitate mică R 250. Are același monociclindru, aceleași frâne și cântărește 123 de kg. Cu 26 de cai putere și un preț adecvat, ar putea intra în cursă cu japonezele de categorie A2. Desigur, ar trebui să fie destul de fiabilă și să aibă un comportament adecvat, astfel încât, în timp, să câștige încrederea motocicliștilor.

 

Tot în gama street, există și un naked ce împarte aceleași caracteristici.

img_0167
Pe de altă parte, nostalgicii pot alege o motocicletă din gama classic, echipată cu monociclindre de 125 și 200 cc.

m_125_018
Iar belarușii de la Minsk nu se opresc aici: mai au două scutere de 49 cc, un scuter electric ce poartă numele Upa-Upa și seamănă cu o bicicletă ciudată, un ATV și un snowmobil.

img_9288_1



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

1 Comment

  1. […] Minsk TRX 300i e socialist, dar de clasă nouă. Se trage din vechea familie comunistă, dar poartă haine europene (cam prost croite) și plagiază o mulțime de elemente de la alții. Are far de Honda și rezervor de Triumph, dar îl trădează monocilindrul de 250 cmc care dezvoltă 26 cp. Merge și la țară și la oraș dar, la fel ca o pomană electorală, oferă o fericire falsă pe moment, dar pe termen lung îți dai seama că nu faci cine știe ce afacere. […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.