Salonul Auto Moto
Motociclete customizate și karting la Salonul Auto Moto
07/03/2013
Airframe Vaquero
Icon Airframe Vaquero. Viva la revolucion
08/03/2013

O nouă senzaţie în materie de motociclete electrice vine din Québec. Simpla vedere a acestui power cruiser blindat de tehnologie, care parcă s-a întors din viitor, te face să tremuri de emoţie.

Update: Canadienii de la Lito au anunțat că motocicleta va intra, în scurt timp, în producție de serie. Va costa 48.000 de dolari și va fi prezentată la Salonul Moto de la Montreal, pe 28 februarie.

Vă aduceţi aminte povestea din “Terminator”? Un robot vine din viitor pentru a rezolva câteva treburi. Ei, bine, iată că şi în lumea motocicletelor un intrus face valuri.

Lito Sora – care înseamnă “cer” în limba japoneză – are apropape tot ce trebuie pentru a seduce amatorii de power cruisere: un profil care impune respect, gabarit impresionant, ciclistică orientată spre sportivitate, un look supertehnologizat, performanţe mai mult decât respectabile.

Am spus că are “aproape” tot, pentru că îi lipseşte un mic “detaliu”: sunetul grav şi sacadat la pornire, pentru că “dihania” are un motor…electric. E ca şi cum Arnold Schwarzenegger ar rosti celebra sa replică “I’ll be back” cu vocea lui Fuego.

Fabricată la Longueuil, lângă Montréal, Sora e dependentă de un ansamblu de acumulatori lithium-ion-polimeri ce se încarcă în circa 8 ore în modul standard şi în 2 ore în modul rapid. Dacă ai wireless în garaj, motocicleta te poate anunţa printr-un e-mail că şi-a încărcat bateria!

Performanțe la voltaj înalt

Având multe elemente de carbon şi un cadru de aluminiu, atinge o viteză maximă de 200 km/h, demarează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde şi dispune de o autonomie de 300 km în ciclul urban. Nu e ,aşadar, de mirare, că Jean-Pierre Legris, fondatorul Lito Green Motion, a descris-o ca fiind ” Tesla motocicletelor”.

La fel ca la majoritatea motocicletelor moderne, pilotul poate opta pentru trei moduri diferite de conducere: “Performance” (putere şi cuplu maxim), “Eco” ( putere limitată la 80 %) şi “Geo” (consumul energiei electrice este adaptat la destinaţia setată).

Designul este o combinaţie de elemente din categorii diferite. Se pare ca desenatorii au preluat ce e mai bun la street-fightere ( partea din faţă ), cafe-racere, dar si de la categoria bobber (cel mai evident detaliu fiind aripa din spate, fixată între basculă şi roată), rezultatul final fiind spectaculos.

Preţul bijuteriei hi-tech fără abreiaj şi fără cutie de viteze? Aproximativ 34.000 de euro. Acesta se pare că nu i-a speriat pe doritori, cei de la Lito Green Motion anunţând că au deja cereri pentru distribuţie în 50 de ţări din lume. Să sperăm că printre ele va fi şi România.

Fişa tehnică

[nggallery id=18]



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

3 Comments

  1. […] Citește și: Lito Sora – înapoi din viitor […]

  2. Geo says:

    Arata bine 😀 Dar din pacate electricele,fara generator la bord o sa fie doar pt orase si ca sa ai 2 motoare pt 2 scopuri,putini is permit,asa ca doecamdata,no sa prinda,cel putin nu la noi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.