Harley-Davidson a fost amendat pentru poluare
23/08/2016
Cred c-am găsit cel mai bun suport de smartphone pentru motocicletă
24/08/2016

Lecții de birocrație în călătorie. Impasul prin care-au trecut Florin și Diana, călători în jurul lumii

O călătorie în jurul lumii nu înseamnă doar fotografii cu localnici zâmbitori, nopți idilice la cort și drumuri virajate cu asfalt bun. O călătorie în jurul lumii înseamnă și oboseală, transpirație, praf, probleme tehnice. Și, cel mai rău, probleme cu birocrația, care te seacă mai tare ca o tură prin Sahara. 

Am urmărit fiecare postare pe care au scris-o Florin și Diana, doi români plecați anul acesta în jurul lumii. Probleme cu banii, probleme cu motorul, vreme proastă, încercări în Mongolia. Au trecut peste toate cu bine. Când plouă, îți pui pelerina, când se strică motorul … e fier, îl repari. Dar când te blochezi în hârtii pretinse de oameni, te apucă disperarea. Redăm mai jos, integral, mesajul tocmai-publicat de Florin pe pagina lui de Facebook.

florin diana 3

O lectie invatata dur dar bine…. din pacate.

Acum cateva saptamani eram in Mongolia transpirati si plini de praf, deshidratati si dezamagiti ca ne-am blocat in hartii si defectiuni mecanice ale motocicletei. Ce a tinut de noi am rezolvat iar pentru restul am cerut ajutorul. BlackHelmets RC au reactionat prompt si repede iar in cateva zile am primit Permisul International de Conducere eliberat de Automobil Club Romania, permis solicitat de Japonia pentru a putea conduce acolo. Cu sprijinul vostru, al Ambasadei Romaniei in Moscova si Ambasadei Romaniei in Tokyo iata ca pornim iarasi la drum. Cu intelegerea DBS Ferry traversam din Rusia in Coreea de Sud si apoi in Japonia.

In Japonia voiosi tare ne apucam de acte pentru importul temporar al Bavarezului. 9 ore scriem si dam declaratii timp in care autoritatile nipone dau dovada de foarte multa clementa si sprijin. Soseste momentul in care ne solicita permisul international de conducere iar dupa ce il privesc…. ne anunta ca nu e valabil. Cel valabil este doar pentru tarile semnatare ale Conventiei de la Geneva din 1949. Romania, Belgia,Franta,Germania,Ungaria si inca 3 tari, au semnat Conventia in 1968…. Toate tarile semnatare de la 1968 au folosit relatiile diplomatice si au echivalat permisele si dreptul de a conduce fara frontiere….mai putin Romania. De ce? Ca ACR nu se intereseaza.

Partea nr.2 . Ca sa nu mai stai prins in declaratii vamale Carnet du Passage iti da dreptul la import temporar al moto/auto. Ei bine ACR ne-a solicitat 5000Euro garantie pentru motor plus taxe de emitere pentru permis; garantia cica o recuperam dupa ce aducem motorul inapoi in tara (pai si daca se strica ireparabil sau ajunge o epava ce facem? Iar dupa ce il aducem in tara o sa ne astepte cu banii in vama sau trebuie sa luam calea legala adica sa ne judecam cu ei? ) . 

Acum…. dupa ce am cunoscut cateva zeci de calatori din tari diferite am intrebat si ne-am documentat si mai mult si am aflat urmatoarele: in 95% din tarile din lume permisul international se elibereaza gratuit (la noi costa 260euro), iar Carnet du Passage costa 300euro (la noi costa garantia pentru moto/auto plus taxe de emitere).

Concluzia ?!

Am bagat in buzunarul ACR 260euro pentru un permis international care nu imi foloseste la nimic acolo unde am nevoie de el. E la fel de bun precum cel emis de Politia Romana (cel emis de Politia Romana e valabil in toata Europa, Rusia,Mongolia,SUA, Canada, Mexic si inca cateva tarisoare din America Latina – adica cel emis de ACR e inutil) si suntem nevoiti sa petrecem in fiecare vama cate 5-9 ore cu declaratii si acte de import temporar care oricum la finalul expeditiei vor costa probabil jumatate din cat ne-a cerut ACR.

Inca o data noroc cu intelegerea din partea nipona si sprijinul Ambasadelor RO.

Nu vreau sa degenereze in discutie politica dar pana la urma care e scopul ACR daca actele emise de ei nu au acoperire dincolo de frontiera? Doar sa ia bani si sa ingreuneze calatoriile?

Cu toate acestea, Florin și Diana rămân optimiști.

Am primit atata sprijin de la cei de acasa si de la oamenii pe care i-am intalnit pe drum, de am ramas fara cuvinte. Asta e un semn ca World Ride nu se va opri prea curand. Ambreiaj rupt? Taifun? Probleme cu shippingul si cu actele emise de autoritatile romane? Trecem noi si peste ele. Promitem ca ajutorul primit sa il intoarcem la randul nostru si sa nu ne pierdem speranta

Ride on!



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.