casca moto
VIDEO Rușii au creat casca moto „Terminator“. Realitatea augmentată nu mai este SF
19/06/2013
motogp honda
Pedrosa și Marquez ar putea avea motocicletă nouă până la finalul sezonului
20/06/2013

Kawasaki a lansat noile KX250F și KX450F. Ce e diferit la versiunile 2014

Kawasaki a scos la lumină noile versiuni ale modelelor pentru motocross KX250F și KX450F.

Cu cele mai multe noutăți vine modelul KX250F.  Cei de la Kawasaki spun că noile versiuni ale motocicletelor sunt dezvoltate în urma feedback-ului primit de la campionul AMA Supercross Ryan Villopoto și de la alți piloți de fabrică.

2014 KX250 F

Printre noutățile de care are parte KX250F se numără launch control electronic, manșoane noi, modificări la cutia de viteze – care funcționează mai lin și setări revizuite pentru furca SFF și pentru suspensia spate Uni-Trak.

Launch controlul e moștenire de la K450F și este prima oară când un astfel de sistem apare pe o motocicletă de 250 cc. Sistemul limitează cuplul transmis roții spate în primele două viteze – este un fel de control al tracțiunii, menit să ajute pilotul la liniile de start cu zone alunecoase. Sistemul se activează prin apăsarea unui buton de pe ghidon. Lucrează pentru primele câteva secunde după ce-ai plecat de pe loc, iar când treci în treapta a treia se dezactivează.

Suspensia constă într-o furcă cu diamertul mare și funcții separate (amortizare – revenire), folosită în producția de serie pentru prima dată în 2011. Arcul este într-un tub al furcii și amortizorul în celălalt. Se obține, astfel, o performanță mai mare a amortizării, deci un confort mai bun, o mai mare rezistență (rigiditate) la capăt de cursă și o mai bună stabilitate la frână sau la aterizări după sărituri.

O altă opțiune e care o ai la dispoziție este maparea motorului în modurile „normal“, „soft“ și „hard pack tracks“. Pentru cei și mai pretențioși, cei de la Kawasaki pun la dispoziție un kit de calibrare atât pentru KX50F cât și pentru KX450F.

[nggallery id=93]

2014 KX450F

În afară de putere, asigurată de o cilindree mai mare, KX450F se diferențiază de modelul de 250 cc prin suspensia față – o furcă Kayaba pneumatic (PSF), care folosește aer comprimat. Cei de la Kawasaki spun că motocicleta merge mai lin și că se descurcă mai bine pe orice fel de teren, mai ales pe zonele de sărituri la mare viteză. Furca are 33 de poziții de revenire și 22 de poziții de compresie.

Totodată, maparea motorului poate fi setată pentru condiții standard, soft și hard. De asemenea, fiecare mapare poate fi programată folosind kitul opțional de calibrare. Cadrul este din aluminiu, iar suspensiile pneumatice pot fi ajustat mai ușor.

Ajustabile mai sunt ghidonul – 4 poziții și scărițele – 2 poziții. Kawasaki mai spune că a ales un design mai simplu și mai minimalist, iar manșoanele noi asigură o aderența mai bună.

Ambele modele beneficiază de binecunoscuta tehnologie Bridged-Box Bottom Piston – un design nou pt o greutate mai mică a pistonului, ce conferă o inerție mai mică și posibilitatea de a se mișca mai usor. Asta se traduce prin turații mai mari, mai multă putere, și o rezistență mai mare. Acest design a fost introdus la KX-urile de fabrică în 2010. Până atunci, se folosea numai la cele echipate de curse.

Motocicletele vor ajunge în câteva luni și pe piața din România. Prețul n-a fost încă anunțat, dar ar trebui să coste aproximativ la fel ca vechile modele.

[nggallery id=94]

Foto: kawasaki



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.