Walker, Jarvis și Bolton domină prima zi de off-road de la Red Bull Romaniacs
17/07/2014
Fetele rele din lumea bărbaților. Motocicliste care au făcut istorie
18/07/2014

Jarvis a cucerit Valea Lotrului

Graham Jarvis a fost cel mai rapid în cea de-a doua zi de off-road de la Red Bull Romaniacs. Următorii au fost Jonny Walker și Wade Young.

Piloții au avut de înfruntat urcările și coborârile abrupte din Valea Lotrului, precum și nenumărate secțiuni ale râului. Piloții au rezistat eroic unor secțiuni precum 10a- denumită după codurile folosite în alpinism. Iar 10a este gradul maxim de dificultate.

Startul s-a dat la ora 6.00, lângă localitatea Boița, iar de acolo piloții au traversat 130 de km de munte până au ajuns lângă Voineasa.

Paul Bolton a fost ghinionistul zilei după ce, chiar înainte de primul punct de control orar, a căzut și a spart ventilatorul, iar până la service point, într-un alt incident, și-a distrus GPS-ul și a fost nevoit să meargă după alți rideri pentru a găsi traseul. Inițial, britanicul Paul Bolton a mers cu românul de la clasa Silver Single, debutantul Zsolt Varga, iar apoi a primit de la austriacul Lars Enöckl un alt GPS. În urma unei căzături de la o trecere prin râu, Lars și-a înecat motorul, așa că s-a oferit să îl ajute pe Bolton care s-a clasat în final pe cinci. Austriacul nu a fost singurul care a avut probleme la trecerile prin râu. Jonny Walker a pierdut mult timp după ce înainte de service point a scăpat motorul în apă. Pilotul KTM a putut totuși să continue după ce a uscat bujia. În final, Walker a încheiat ziua cu al doilea timp și se află pe doi la general, unde Graham Jarvis este lider cu două zile înainte de final.

Red Bull Romaniacs 2014

Wade Young a fost surprinzător de agil pe secțiunile extreme, puștiul fiind mai degrabă recunoscut pentru cât de bine se descurcă în zonele rapide decât pe cele care îți supun organismul la efort maxim. Au fost momente în care Young părea că va câștiga ziua, însă timpul său după cei 133 de km a fost cu doar 5min mai slab comparativ cu a lui Jarvis, câștigătorul etapei care a dus raliul la Voineasa.

După ce ieri majoritatea concurenților de la clasa Silver au luptat foarte mult ca să ajungă la finiș, iar mulți dintre ei nu au izbutit să se încadreze în timpul maxim rezervat ajungerii în fiecare punct de control orar, organizatorii au decis să scoată o buclă extrem de grea. O parte importantă a fost și siguranța riderilor în acea porțiune de traseu fiind anunțată inițial furtună. Cu traseul scurtat, cei de la Silver s-au putut bucura de un traseu extrem, dar cum spunea în finiș Paul Harpa, nu a fost unul caracteristic Red Bull Romaniacs.

Emanuel Gyenes a căzut destul de rău în penultima trecere prin râu de dinainte de finiș și a pierdut minute bune încercând să repornească. Din fericire, sătămăreanul a revenit în șa izbutind să ajungă la finiș cu al șaptelea timp. Bucurându-se de secțiunile rapide, Emanuel Rogojan a fost cel mai rapid român miercuri. Debutantul originar din Maramureș s-a clasat al șaselea, fiind doar cu câteva secunde mai rapid decât mult mai experimentatul Mani Gyenes. Zsolt Varga, celălalt debutant român de la clasa Silver, la cei 17 ani a izbutit să fie înregistrat cu al 12-lea timp și încearcă să recupereze penalizarea de o oră primită în prima zi de off-road. Căzând într-o râpă Zsolt nu a mai putut urca ușor pe traseu și a preferat să coboare și să urce printr-o zonă mai lină. Făcând această mișcare a ieșit din zona limită impusă de regulament (100m stânga dreapta), iar după citirea GPS-ului a fost penalizat cu 60 de minute.

După ce ieri, din pricina traficului, au fost nevoiţi să piardă foarte multi timp pe urcări, astăzi memebrii echipei din România, Do:More au izbutit să meargă în ritmul lor şi au fost înregistraţi cu al treilea timp la clasa Silver Team. Dani Oţil, unul dintre membrii echipei admite că dacă vor fi feriţi de probleme tehnice au şansa să termine pe podium.

La Bronze Team, Romeo Dunca şi Francois Vulliet s-au bucurat de traseul caracterizat a fi unul foarte frumos şi au ajuns pe locul cinci. Sorina Sandu şi tatăl său Sorin Sandu, ori mai bine spus Soso Team, au avut al 11-lea timp al zilei, iar „călătoria” Sorinei şi a tatălui său către finişul de la Guşteriţa (Sibiu, sâmbătă 19 iulie, ora 11,30) va continua şi în a treia zi de off-road, când raliul ajunge la Petroşani.

Ziua a treia de off-road întâmpină toate clasele cu relaxarea necesară după ziua a doua. Excepție face clasa Iron, care va avea din nou o dimineață intensă. Dar destul de curând, toate celelalte trei clase vor da peste „1000 Stone Travers” și „Skidoo River”, în timp ce clasele Gold și Silver vor avea parte de un tratament exclusiv în „Expert Killer”. După pauza de la Service Point, nu există nici o oprire pentru clasa Iron, riderii se vor îndreapta direct spre linia de sosire pe acoperișul fabricii din Petroșani. Celelalte clase vor afla de ce această a treia zi este preferata managerului de traseu, Klaus Sorensen: într-o buclă mare pe munte, ei vor experimenta o varietate de obstacole și secțiuni, cum ar fi „Trial Deal”, „Heavy Shit”, „Flip-Front”, „Arm Pump River” și „Switchback Heaven”.

Traseul zilei a treia va măsura pentru cei de la clasa Gold (cel mai dificil şi lung dintre trasee) 161 km şi îi va duce din satul Ciungetu, de pe Valea Lotrului, până la Petrila. Primul pilot ar trebui să ajungă la finiş chiar înainte de ora 12.00.

Foto: Pedrag Vuckovic



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.