Istoria Harley-Davidson, filmată în România de Discovery
11/03/2016
Record pentru cel mai lung burnout
14/03/2016

Honda VF750C Magna – A fost odată…

Continuăm seria motocicletelor scoase din fabricație cu un alt model care ne face să ne întrebăm “de ce nu se mai fac astfel de specimene?”. Astăzi ne reamintim de un cruiser cu motor de sportivă: Honda Magna (VF750C). Cu cei patru cilindri în V făcea notă distinctă de restul categoriei.

Seria Magna de la Honda a cunoscut mai multe generații. Atât prima, fabricată între 1982 și 1988, cât și ultima (1994 – 2003) aveau motoare cu patru cilindri în V derivate din modelele de curse. Pentru modelul din 1994, inginerii au luat motorul direct de pe VFR750 și l-au pus pe un cadru de cruiser. Doar la curba de putere s-a lucrat puțin. S-a renunțat, din păcate, la cardan sau la ambreiajul hidraulic, așa cum aveau primele exemplare.

Honda VF750C Magna cu șa custom

Honda VF750C Magna cu șa custom

Rezultatul? Un cruiser ce poate atinge 240km/h. Magna are performanțe comparabile cu alte cruisere de capacitate cilindrică de două ori mai mare: Valkirye ( 6 cilindri boxer, 1520cmc) sau VTX1800 (cu doi cilindri în V). Însă clienții acestei categorii nu sunt atât de impresionați de performanțe, cât sunt de tradiții. E mai important aspectul, motiv pentru care motorul a fost cosmetizat la exterior ca să pară un “doi în V”. Evident, nu puteau lipsi cromul, culoarea neagră predominantă sau o șa joasă. Șaua pasagerului se detașează ușor, lipsa ei dând motocicletei o linie curată, cursivă și delicată. Evacuările sunt câte două pe fiecare parte și doar la turații înalte trădează proveniența sportivă a motorului.

Bună pentru turul lumii

20199929Spre deosebire de alte motociclete de acest gen care te emoționează cu accelerațiile în line dreaptă, Magna poate să se miște și pe viraje. Scărițele sau evacuarile vor atinge asfaltul și îți vor arăta că e mai bine să mergi relaxat. Relaxată a mers și o bunică din Canada, Doris Maron, care la 53 de ani vândut tot ce avea, mai puțin motocicleta Honda Magna. A încălecat-o și a făcut turul lumii, singură, fără cameramani sau sponsori.

În 2003 Honda a decis ca Magna să fie înlocuită cu VTX1800. Cumpărătorii voiau cruisere de capacitate cilindrică exagerată, cu doi cilindri în V, al căror aspect contează mai mult decât felul în care merg. Puse una lângă alta, VF750C e mai bună la toate capitolele decât VTX1800, cu toate că are o capacitate cilindrică de peste două ori mai mică.

În ciuda progresului tehnologic din ultima perioadă, Honda Magna VF750C rămâne cel mai echilibrat cruiser sportiv produs vreodată.

Puncte bune: raportat la restul cruiserelor, este manevrabil, confortabil și puternic.

Puncte slabe: puterea vine în zona de turații înalte. Nu are cuplu “de jos”, ca un tradițional cruiser cu 2 în V. Lipsa cardanului înseamnă mai multă mizerie de pe lanț pe cromul posterior. Frânele obosesc în cazul unei utilizări mai dinamice. Îi lipsește atitudinea “supărată” pe care o are V-Max, de exemplu.

Fișă tehnică Honda VF 750 C Magna 1994 

Motor: 748 cc, 4 timpi, răcire cu lichid, 4 cilindri în V
Cursă X alezaj: 79 mm x 76 mm
4 supape pe cilindru
Putere: 87 cp (64.9 kW) @ 9.000 rpm
Cuplu: 69.6 Nm @ 7250 rpm
Transmisie finală: lanț
Pneuri: 120/80-17 (față), 150/80-15 (spate)
Spate: tambur de 180 mm
Înălțime șa: 710 mm
Ampatament: 1660 mm
Rezervor: 13 l
Masă la gol: 229 kg



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

1 Comment

  1. Mihai spune:

    Vtx1800 a iesit pe piata in 2002…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.