Motul GO – portalul traseelor moto din România
29/03/2016
Valsul Dunării pe motocicletă. Un weekend de pomină VIDEO Special PeMotoare
29/03/2016

Moto Guzzi Centauro – A fost odată…

Continuăm evocarea modelelor scoase din fabricație cu o italiancă ce s-a aflat în producție între 1996 și 2000. Este vorba de Moto Guzzi V10 Centauro, o motocicletă al cărei nume legendar întruchipează forța umană și animală unită într-o singură creatură.

Primele reprezentări ale centaurilor datează de acum 5000 de ani. Primele încarnări ale lui Moto Guzzi V10 Centauro sunt mult mai recente, de acum două decenii. Ca orice alt produs fabricat la Mandello del Lario, păstrează tradiția motorului cu doi cilindri în V dispuși transversal completat cu transmisia prin cardan.

Designul îi aparține arhitectului Luciano Marabese, care a celebrat astfel împlinirea a 75 de ani de când Moto Guzzi fabrica prima motocicletă. Fiind un model aniversar, V10 Centauro a fost echipat cu componente de calitate: jantele de aliaj Marchesini, suspensii WP sau frâne Brembo Gold Series cu patru pistonașe pe discuri flotante de 320mm.

Moto Guzzi V 10 Centauro Sport GT

Imaginea de roadster stilat, cu forme rotunjite și cu ghidon ridicat nu sugerează prea multă sportivitate, ci te îndeamnă mai degrabă la un mers relaxat. Însă odată părăsite străzile orașului, dacă ai unde să tragi de accelerație, marele motor cu cilindri în V își arată imediat caracterul. În treapta a treia, de la 80 km/h, când deschizi accelerația, ajungi imediat în zona roșie de la 8.200 rpm. Cei 992cmc sunt răciți cu aer și scot 95 c.p. Îl ajută cuplul, dar și cutia de viteze cu demultiplicare scurtă. Zona turațiilor în care se simte cel mai bine este cea cuprinsă între 4 și 6000 rpm. Prin sunet, modul în care vine puterea și prin comportament amintește de Ducati Monster.

Poziția de condus este oarecum ciudată. Cu șaua joasă, scărițele prea avansate și ghidonul lat după care trebuie să te întinzi, nu e cea mai confortabilă în cazul drumurilor lungi. Ai senzația că stai pe un chopper/cruiser, nu pe un roadster. Pe de altă parte, această geometrie formată din șa-scărițe-ghidon, oferă o bună manevrabilitate la viteze mici. La viteze mari, pe drumuri imperfecte, de stabilitate e responsabil amortizorul de ghidon Bitubo. De altfel, denivelările nu sunt agreate de Centauro, ale cărui suspensii sunt prea ferme pentru un mers confortabil pe o asemenea suprafață. Manevrabilitatea e influențată și de masa motocicletei (224kg la gol), schimbările rapide ale direcției necesitând presiune serioasă pe ghidon.

Prețul pentru un Centauro folosit pleacă de la 4000 euro

Prețul pentru un Centauro folosit pleacă de la 4000 euro

Moto Guzzi V10 Centauro rămâne în istorie ca un roadster rafinat, cu un caracter distinct de restul modelelor. Aflat în mâini experimentate, pe șosea poate ține ritmul cu motocicletele sportive. Evident, alte modele din categorie pot fi mai manevrabile, mai puternice sau mai ieftine. Însă nu au acea unicitate a Centaurului. Care nu trece neobservată și împarte părerile în două: unii o apreciază, alții din contră.

Fișă tehnică Moto Guzzi V10 Centauro

Motor răcit cu aer, 2 cilindri în V la 90 de grade, amplasat transversal
Capacitate cilindrică: 992 cmc
Putere: 90 cp la 8.200rpm
Raport de compresie 10:1
Transmisie cu 5 viteze și cardan
Pneu față: 120/70 x 17 Pirelli Dragon GT radial
Pneu spate: 160/60 x 17 Pirelli Dragon GT radial
Jantă față: 3.50 x 17
Jantă spate: 5.00 x 17
Suspensie față: furcă inversată WP cu o cursă de 40mm, reglabilă
Suspensie spate: monoamortizor WP, complet reglabil
Frână față: 2 discuri cu diamentrul de 320mm cu patru pistonașe Brembo
Frână spete: disc cu diametrul de 282mm și două pistonașe Brembo
Viteză maximă: 200 km/h
Capacitate rezervor: 18 litri
Masă: 224 kg (la gol)

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.