Honda va lansa o nouă motocicletă bazată pe Africa Twin
15/03/2016
KTM pregătește un nou 1290 Super Adventure
17/03/2016

Honda pregătește un nou Dominator

După ce a readus la viață legendara Africa Twin, Honda pregătește acum un model adventure de clasă medie. Tocmai a fost înregistrat un brevet ale cărui schițe seamnănă cu vechiul Dominator. Varianta finală va fi gata pentru 2017

Gama pentru aventură de la Honda conține în momentul de față masivul cu cardan Crosstourer (VFR1200X), proaspăta Africa Twin (CRF1000L), precum și Crossrunner (VFR800XA), NC750X sau CB500X. Transalp (XL700V) nu se mai regăsește în catalogul pe anul în curs. Dacă analizăm, observăm că toate modelele de cilindree medie din așa zisa categorie adventure sunt de fapt derivate din motociclete stradale, deghizate cu un cioc, cărora li s-a adăugat sufixul “X”.

Dar situația este la fel în curtea tuturor producătorilor. Cu câteva excepții (de ex.: Yamaha XT660Z Tenere), nu mai există modele făcute de fabrică gata de aventură în clasa medie, simple și accesibile, cu un singur cilindru, rezervor mare și roată pe față de 21 inchi. După succesul obținut cu Africa Twin, Honda se pare că vrea să repete istoria cu Dominatorul.

dominator-right

Din imaginea brevetului depus reiese direcția spre care se merge: ușor și simplu. Vechiul Dominator (NX650) care s-a fabricat între 1988 și 2001 avea un monocilindru de 643cmc ce scotea 44cp și cântărea 154kg (la gol). E de presupus ca noul model să aibă electronică avansată, ABS și moduri de pilotaj. Rămâne de văzut ce motor va avea noul model. Va fi un nou monocilindru care să respecte normele Euro4, sau va fi împrumutat actualul bicilindru în linie de 500 cmc de pe gama CBF?



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.