Deşi nu este prima motocicletă cu tracţiune integrală, până acum sistemul 2X2 a fost încercat numai pe motociletele off-road. Iată că pentru 2013, americanii vin cu un model care promite manevrabilitate, stabilitate şi tracţiune de excepţie.
Fabricată manual în numai 12 exemplare de către inginerul american Rob Hackstetter, Invex 998 se bazează pe un sistem All Wheel Drive pe care producătorul deja l-a patentat (pasionaţii de tehnologie găsesc detalii aici). Deşi a fost concepută cu scopul de a participa la cursele superbike, American Motorcycle Association (AMA) a emis o regulă prin care interzice participarea în curse a motocicletelor cu tracţiune integrală. Cei de la Hackstetter spun că această interdicţie este cel mai bun exemplu că motocicleta are performanţe inegalabile în ceea ce priveşte viteza şi modalitatea cu care negociază curbele dificile.
Motorul este un Ducati Testastretta de 999 cmc în jurul căruia s-a construit un cadru de aluminiu. Tracţiunea la roata anterioară se face printr-un diferenţial cu vâscocuplaj controlat electronic. Senzori care analizeză parametri la un interval de o zecime de milisecundă decid cum să fie repartizată puterea între cele două roţi. În mod normal, tracţiunea este împărţită 50% faţă/spate, dar în funcţie de deschiderea acceleraţiei sau modificarea centrului de greutate în cazul frânărilor, aceasta poate ajunge la 80% pe roata cu aderenţă mai mare.
Rob Hackstetter a lucrat la acest proiect încă din 2005 şi e convins că soluţia sa reprezintă viitorul pentru toate motocicletele performante. Rămâne de văzut care este preţul motocicletei (ce nu a fost deocamdată comunicat) şi cum se va comporta aceasta într-un test comparativ cu modelele cu tracţiune “clasică”.