Gama GS de la BMW are un mezin. Pentru cei care vor o mini motocicletă adventure, există acum G 310 GS.
La Milano se vede intenția constructorilor de a se concentra și pe motociclete de clasă mică. În așa numita categorie “adventure”, BMW a introdus G 310 GS, Kawasaki a venit cu un Versys 300, Suzuki un V-Strom 250 și Honda are CRF 250 Rally. Toate acestea sunt versiuni “mini”, mai ieftine și mai ușoare ale altor modele consacrate.
BMW G 310 GS are un motor de 313 cmc răcit cu lichid, cu un singur cilindru și patru supape, în patru timpi. Este același motor ce se găsește și pe naked-ul lansat în acest an, G 310 R (vezi testul aici), fapt care sugerează că și modelul adventure este fabricat tot în India de către TVS, cu care BMW are un parteneriat.
În ceea ce privește ciclistica, micul GS se diferențiază puțin de nakedul R. Cadrul tubular din oțel e făcut să reziste la torsiuni puternice, de asemenea și cadrul inferior e ranforsat pentru a susține greutatea suplimentară adusă de sistemul de bagaje. Pe față e o furcă inversată aurie dotată cu un disc de frână de 300mm și patru pistonașe montate radial, iar pe spate e o basculă din aluminiu.
Puterea motocicletei este de 34 cp la 9,500rpm, cu un cuplu de 28 Nm la 7,500rpm. Cântărește 170kg cu plinurile făcute, rezervorul fiind de 11l. Înălțimea șeii standard e de 835mm și prinde o viteză maximă de 143km/h. Sistemul ABS e standard, la fel ca și luminile de pe spate cu LED, iar lista de opționale cuprinde multe echipamente sau accesorii ca manșoane încălzite, priză, cric central, sistem de bagaje, navigație, ș.a.