(P) Moto Guzzi, în România prin United Motors
06/10/2014
VIDEO Kawasaki Ninja H2R în acțiune. Cum arată 300 CP pe circuit
06/10/2014

Dezbrăcate şi rele. Top 10 cele mai puternice motociclete naked

De ce este nevoie de peste 140 de cai putere pe o motocicletă de pe care te suflă vântul? Pentru că nu e vorba de viteză maximă, ci de acceleraţii, reprize, senzaţii, manevrabilitate şi… ceea ce simţi când te duci la garaj şi ridici husa de pe motor. 

PeMotoare.ro a realizat un top 10 al celor mai puternice motociclete naked aflate în producție.

Înainte de a ne ocupa de topul propriu zis, intră în scenă pentru un recital – în afara concursului – o prezenţă extravagantă: Ecosse Titanium. Este evident că motocicleta excentrică nu poate intra în concursul nostru, pentru că trişează. Atât prin capacitatea cilindrică mult mai mare (2100 cmc), cât şi prin materialele folosite sau prin categoria de preţ. Dar dacă eşti Brad Pitt sau șeic arab, ai putea să te bucuri de această bijuterie care are peste 200 de cai putere. O bijuterie care nu se poartă la gât sau la mână, ci …între picioare. Cadru din titan, evacuările din titan, bascula din titan, cric lateral din titan sau ghidon placat cu platină.

 1. EBR 1190 SX (185 de cai putere)

În cazul proaspătului lansat EBR 1190SX nu-i mai putem acuza pe americani că suferă de cilindree inflamată. Au reușit să aibă atâta putere pentru că au luat totul de pe superbike-ul EBR 1190 RX, i-au dat jos semighi-doanele și au montat un ghidon mai lat și mai înalt. Nicio schimbare la maparea motorului, niciun artificiu pentru a mări cuplul în zona turațiilor joase. Cu această motocicletă, cei de la Erik Buell Racing vor să introducă un nou termen în categoria “streetfighter” și anume acela de “Superfighter”. Nici prețul (17.000 dolari) nu este departe de restul europenelor prezente în top. Detalii.

ebr s1000sx

2. KTM 1290 Superduke R (180 de cai putere)

Austriecii sunt pe poziția a doua a podiumului cu “Bestia”, așa cum au numit-o în campania de promovare atunci când au lansat-o. Nakedul cu performanțe de supersport și atitudine de supermoto are 180 de cai putere și un cuplu de 144 Nm. La 2500 rpm ai deja 100 Nm, așa că ar fi bine ca sistemul de control al tracțiunii să nu-l decuplezi decât dacă ajungi vreodată să îmblânzești “Bestia”.

ktm superduke r

3. BMW K 1300 R (173 de cai putere)

Chiar dacă are 243 kg cu plinurile făcute, cei 173 de cai putere sunt de ajuns pentru orice pilot, în orice condiții, cu orice fel de bagaje și cu un pasager obez. Cuplul de 140 NM la 8.250 rpm face ca BMW K 1300 R să nu te simtă dacă mergi într-a șasea la turații mici sau dacă ai pe cineva în spate.

Motorul, un patru în linie de 1300 cc, a fost dezvoltat împreună cu englezii de la Ricardo, responsabili pentru cutia de viteze de la Bugatti Veyron sau de la modelul Audi R8 care a concurat în cursa de 24 de h de la Le Mans. Asta i-a dat lui K 1300 R atât putere brută cât și rafinament. Propulsorul știe să fie blând la turații joase și turbează când bagi mâna în gaz. Când ai ajuns la 6.000 se dezlănțuie și face spectacol, un show puternic și zgomotos.

În clasament s-ar fi aflat și rivalul B-King de la Suzuki, dar, din păcate, nu se mai află în producție. B-King avea 181 de cai putere.

bmw k 1300 r

4. Aprilia Tuono V4 R (170 de cai putere)

Tuono V4 R ABS este, de fapt, o RSV4 cu haine de stradă. Propulsorul este binecunoscutul V4 la 65 de grade de 1000 cc, care oferă 170 de cai putere la 11.500 de rotații pe minut și un cuplu de 111,5 NM la 9.500 rpm. Punctul forte al motocicletei este aPRC (Aprilia Performance Ride Control), luat de pe RSV4, care constă în:

– aTC: Aprilia Traction Control – control al tracțiunii ajustabil, printr-un joystick, pe opt trepte.
– aWC: Aprilia Wheelie Control – cu trei setări, recalibrat ca să fie mai sportiv în prima setare, garantând wheelie de profesionist
– aLC: Aprilia Launch Control – trei setări
– aQS: Aprilia Quick Shift

De asemenea ABS-ul este programabil în fucție de tipul de mapare a motorului (pistă, sport, drum).

2015-Aprilia-Tuono-V4-R-APRC-ABS-01-620x350

5. BMW S 1000 R (160 de cai putere)

Nemții revin în top cu modelul BMW S 1000 R, derivat direct din supersportiva S 1000 RR. Propulsorul a suferit mici modificări pentru ca streetfighterul să ofere mai mult cuplu la turații mici și medii. Astfel, motorul de 999 cmc cu patru cilindri în linie ce echipează modelul S 1000 R este capabil de 160 CP la 11.000 rpm și un cuplu de 112 Nm la 9.250 rpm. Pe Motoare l-a testat aici: https://pemotoare.ro/?p=14424

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

6. MV Agusta Brutale 1090 RR (158 de cai putere)

Brutale 1090, probabil una dintre cele mai frumoase motociclete construite vreodată, reușește să scoată 158 de cai putere și un cuplu de 100 Nm cu variantele RR sau Corsa. Cu siguranță, caracterul motorului cu 4 cilindri în linie își păstrează farmecul, dar parcă numele de “Brutale” nu mai caracterizează această frumusețe.

_ti82087-racing-abs

7. Benelli TNT 1130 R (157,8 cai putere)

Tot din peninsulă mai vine un streetfighter chipeș, cu trei cilindri ce scot aproape aceeași putere ca și ocupanta locului 6. Cilindereea mai mare o favorizează însă la cuplu, având 120 Nm la 8400 rpm pe care îl livrează, ca și alte motoare cu trei cilindri, pe o plajă mai mare de turație față de motoarele V-twin sau de cvadricilindri. …Because I’m Benelli T.N.T, I’m dynamite (T.N.T.) and I’ll win the fight (T.N.T.) I’m a power load (T.N.T.) watch me exploooode (AC/DC).

Benelli-TNTR1130-19-1100x674

8. Yamaha FZ1 (150 de cai putere)

Abia pe locul opt se găsește prima motocicletă japoneză din topul nostru. Lansată în 2006, FZ1 se află – după nouă ani – încă în producție. Probabil nu are rost să schimbi ceea ce merge bine, arată bine și se rafinează odată cu trecerea timpului. Motorul cu 5 supape pe cilindru este preluat cu foarte puține modificări de pe YZF-R1, lucru care spune multe despre potențialul modelului.

-

 9. Ducati Monster 1200 S (145 de cai putere)

Monsterul 1200 S beneficiază de motorul Testastretta 11 grade ce se găsește și pe Diavel sau pe Multistrada. În cazul modelului de față are însă clapete de accelerație sensibil mai mici, ceea ce se traduce într-o curbă a cuplului uniformă, fără coborâri sau izbucniri bruște. Monsterul devine un gentleman, un Dr. Jekyll fără nicio trăsătură de Mr. Hyde.

ducati mosnter 1200 s

 10. Kawasaki Z 1000 (142 de cai putere)

Cu un bord nu mai mare decât un smartphone, fără controlul tracțiunii, fără ABS de serie, dar cu filosofie “Sugomi”, acest model Kawasaki este  motocicletă pentru puriști. Toți cei care am crescut văzând filme cu Ninja ne-am dorit ca, măcar o dată, să vedem și un ninja dezbrăcat. Abia acum, la maturitate, odată cu lansarea noului Z 1000, ne-am văzut visul cu ochii.

Kawasaki-Z1000-2014-3-620x350

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.